Szef FAA wyjaśni w Kongresie USA sytuację z MAXami

Szef federalnego urzędu lotnictwa FAA, Steve Dickson stanie 11 grudnia przed komisją transportu i infrastruktury Izby Reprezentantów i przedstawi sytuację z uziemionymi B7387 MAX

Publikacja: 04.12.2019 12:17

Szef FAA wyjaśni w Kongresie USA sytuację z MAXami

Foto: Bloomberg

Boeing stara się spełnić wszystkie wymogi niezbędne do uzyskania zgody FAA na wznowienie lotów tych samolotów, ale według przedstawicieli władz jest bardzo mało prawdopodobne, o ile w ogóle możliwe, by urząd lotnictwa wydał takie zezwolenie przed końcem grudnia. Członkowie Kongresu mocno krytykowali wcześniejsze decyzje FAA o delegowaniu Boeingowi znacznej części procedury certyfikacji samolotu.

Urząd oświadczył w ubiegłym tygodniu, że nie przyzna Boeingowi żadnych uprawnień w ramach obecnego sprawdzania procedur i tylko on będzie wystawiać zaświadczenia żeglowności wszystkim nowym samolotom z rodziny MAX.

Boeing musi zakończyć audyt nowego oprogramowania i wykonać pierwszy próbny lot przed otrzymaniem zgody na użytkowanie MAXów. Dickson, który sam był pilotem w linii lotniczej, zapowiedział, że osobiście poleci tym samolotem przed wydaniem zgody na jego powrót do pracy.

Indie surowsze dla MAXów

Władze Indii rozważają ustanowienie progu doświadczenia pilotów w prowadzeniu B737 MAX, aby zapewnić bezpieczeństwo, kiedy wrócą do eksploatacji — powiedział Reuterowi przedstawiciel urzędu lotnictwa DGCA.

Urząd może ustalić minimalną liczbę godzin za sterami tych samolotów, a decyzję podejmie, gdy będzie wiadomo, kiedy te samoloty będą mogły wrócić na niebo. — Szkolenie pilotów to poważna sprawa dla DGCA i linie lotnicze będą musiały popracować nad stworzeniem zaufania do pilotów — powiedział ten informator. Urząd zobowiąże ponadto Boeinga do zainstalowania w Indiach symulatorów lotu, a liniom nakaże przeprowadzenie kompleksowego szkolenia pilotów, zanim zaczną latać.

DGCA jest jednym z kilku urzędów nadzoru, które zapowiedziały niezależne inspekcje MAXów po wydaniu przez FAA zgody na ich latanie. Miejscowa linia SpiceJet ma już kilkanaście B737 MAX, a zamówiła 155 dalszych.

Boeing stara się spełnić wszystkie wymogi niezbędne do uzyskania zgody FAA na wznowienie lotów tych samolotów, ale według przedstawicieli władz jest bardzo mało prawdopodobne, o ile w ogóle możliwe, by urząd lotnictwa wydał takie zezwolenie przed końcem grudnia. Członkowie Kongresu mocno krytykowali wcześniejsze decyzje FAA o delegowaniu Boeingowi znacznej części procedury certyfikacji samolotu.

Urząd oświadczył w ubiegłym tygodniu, że nie przyzna Boeingowi żadnych uprawnień w ramach obecnego sprawdzania procedur i tylko on będzie wystawiać zaświadczenia żeglowności wszystkim nowym samolotom z rodziny MAX.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Uber przejmuje Dworzec Centralny w Warszawie. To koniec mafii taksówkarskiej?
Transport
Słowacja i Węgry dołączają do polskiej blokady granicy z Ukrainą
Transport
Saudyjczycy skusili Hiszpanów. Lotnisko Heathrow bardziej arabskie
Transport
Boeing opóźnia większy rytm produkcji MAX
Transport
Kłopoty rosyjskich przewoźników. Nawet kanibalizacja nie pomaga
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu