Minister Calenda w rozmowie z dziennikarzami "La Repubblica: stwierdził, że z trzech wstępnych ofert na włoską linię - Lufthansy, easyJeta i Wizz Aira zainteresowanego tylko krótkimi lotami - oferta niemiecka "jest obiektywnie najbardziej obiecująca przede wszystkim pod względem szlaków i personelu"; sprecyzował, ze "gdyby czegoś było za dużo, to można by zmniejszyć później w negocjacjach".
- Zamierzam zasugerować rządowi podjęcie negocjacji z potencjalnymi nabywcami, poprawić później ich propozycje i szybko zakończyć rozmowy. Linia była dobrze zarządzana (przez 3 administratorów mianowanych przez rząd - red.), ale nadal jest w kruchym stanie - stwierdził minister.
Jego zdaniem, "istnieje możliwość pracy nad ofertami i dojście do strukturalnego rozwiązania, które nie biedzie nadal kosztować obywateli. Ale istnieje potrzeba powołania nowego rządu, bo inaczej inwestorzy nie kupią linii. Wtedy przyjmiemy uchwałę o przeniesieniu warunków sprzedaży" - dodał Calenda
16 kwietnia minister pracy rozpoczął z zarządcami Alitalii i związkami zawodowymi rozmowy o przedłużeniu systemu rządowych zasiłków dla pracowników objętych bezrobociem technicznym (cassa integrazione CIGS), który oficjalnie wygasa 30 kwietnia.