Narodowy włoski przewoźnik traci 2 mln euro dziennie. Na początku grudnia otrzymał nowego tymczasowego zarządcę komisarycznego po rezygnacji w listopadzie z przejęcia linii przez konsorcjum państwowych kolei FS, grupę Atantia i Delta Air Lines — podał Reuter.
Minister cytowany przez „Il Messaggero” oświadczył, że zezwolił na nową pożyczkę 400 mln euro, aby linia mogła kontynuować działalność. — To naprawdę ostatnia interwencja państwa na rzecz Alitalii — stwierdził i dodał, że albo do połowy 2020 r. znajdzie się kupiec albo linia zostanie zlikwidowana. — Zmienimy nazwę Alitalii i strukturę firmy — powiedział nie podając żadnych szczegółów. Patuanelli nie sądzi, by Komisja Europejska uznała tę pożyczkę za nielegalną pomoc publiczną.
Specjaliści od lotnictwa szacują, że Alitalia po dwóch nieudanych próbach uratowania jej w 2008 i 2014 r. kosztowała dotąd 9 mld euro pieniędzy podatników.