Reklama

Utrzymanie monopolu PKP szkodzi pasażerom

Pomimo miliardowych nakładów na inwestycje kolejowe wzrost liczby podróżnych może w 2020 r. wyhamować. Na polskie tory zaczyna wjeżdżać konkurencja, ale rząd usiłuje ją zatrzymać.

Aktualizacja: 31.12.2019 06:26 Publikacja: 30.12.2019 21:00

Utrzymanie monopolu PKP szkodzi pasażerom

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Kumulacja inwestycji na torach właśnie się zaczyna. W 2020 r. modernizacja infrastruktury kolejowej ma pochłonąć prawie 12,4 mld zł, o przeszło 2 mld więcej niż w roku 2019. W 2021 r. nakłady wzrosną do 15,3 mld zł, a w rok później obniżą się do niecałych 12 mld zł. Jednak choć prócz miliardów lokowanych w tory kolej realizuje jeszcze wart 1,5 mld zł program budowy i modernizacji dworców, a PKP InterCity przeznacza 7 mld zł na odnowienie taboru, to efekty tych gigantycznych wydatków wciąż nie do końca okazują się zadowalające.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama