Reklama
Rozwiń

Utrzymanie monopolu PKP szkodzi pasażerom

Pomimo miliardowych nakładów na inwestycje kolejowe wzrost liczby podróżnych może w 2020 r. wyhamować. Na polskie tory zaczyna wjeżdżać konkurencja, ale rząd usiłuje ją zatrzymać.

Aktualizacja: 31.12.2019 06:26 Publikacja: 30.12.2019 21:00

Utrzymanie monopolu PKP szkodzi pasażerom

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Kumulacja inwestycji na torach właśnie się zaczyna. W 2020 r. modernizacja infrastruktury kolejowej ma pochłonąć prawie 12,4 mld zł, o przeszło 2 mld więcej niż w roku 2019. W 2021 r. nakłady wzrosną do 15,3 mld zł, a w rok później obniżą się do niecałych 12 mld zł. Jednak choć prócz miliardów lokowanych w tory kolej realizuje jeszcze wart 1,5 mld zł program budowy i modernizacji dworców, a PKP InterCity przeznacza 7 mld zł na odnowienie taboru, to efekty tych gigantycznych wydatków wciąż nie do końca okazują się zadowalające.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano
Transport
PKP Cargo złożyło do sądu plan restrukturyzacyjny