Utrzymanie monopolu PKP szkodzi pasażerom

Pomimo miliardowych nakładów na inwestycje kolejowe wzrost liczby podróżnych może w 2020 r. wyhamować. Na polskie tory zaczyna wjeżdżać konkurencja, ale rząd usiłuje ją zatrzymać.

Aktualizacja: 31.12.2019 06:26 Publikacja: 30.12.2019 21:00

Utrzymanie monopolu PKP szkodzi pasażerom

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Kumulacja inwestycji na torach właśnie się zaczyna. W 2020 r. modernizacja infrastruktury kolejowej ma pochłonąć prawie 12,4 mld zł, o przeszło 2 mld więcej niż w roku 2019. W 2021 r. nakłady wzrosną do 15,3 mld zł, a w rok później obniżą się do niecałych 12 mld zł. Jednak choć prócz miliardów lokowanych w tory kolej realizuje jeszcze wart 1,5 mld zł program budowy i modernizacji dworców, a PKP InterCity przeznacza 7 mld zł na odnowienie taboru, to efekty tych gigantycznych wydatków wciąż nie do końca okazują się zadowalające.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem