Niecodzienny błąd przytrafił się znanym z najwyższej jakości liniom Cathay Pacific. Bilety na lot z Wietnamu do USA na sierpień 2019 roku sprzedawały po 675 dolarów. Nie byłaby to zaskakująca cena, gdyby nie fakt, że w tej cenie szczęśliwi nabywcy mogli kupić bilety klasy biznes i pierwszej klasy. Normalna cena tych biletów to 16 tysięcy dolarów. Zauważyli to blogerzy specjalizujący się w pisaniu o podróżach. 31 grudnia napisali o tym.
Linie Cathay Pacific usunęły błąd natychmiast, kiedy stał się on szeroko znany. Przewoźnik uznał jednak, że ci pasażerowie, którym udało się kupić bilety w błędnej cenie nie będą musieli nic dopłacać, ani ich bilety nie zostaną anulowane.
Kosztowny błąd okazał się zarazem świetną okazją dla linii lotniczych, do zrobienia sobie reklamy i zyskania sympatii pasażerów. Tweet Cathay Pacific z miejsca spotkał się z pozytywnym odbiorem opinii publicznej i zyskał kilkadziesiąt razy większy zasięg w liczbie polubień i retweetów.
Praktyka przewoźników w tym zakresie jest różna. Choć wielu z nich honoruje bilety sprzedane po omyłkowo niskich cenach, to niektóre linie ograniczają swoją odpowiedzialność – np. United Airlines unieważniły bilety na transatlantyckich trasach, które sprzedane były za mniej niż 100 dolarów wskutek błędu w oprogramowaniu.