Obecny kontrakt potwierdza październikowy list intencyjny linii z południowej Florydy z Airbusem, gdy zdecydowała się na samoloty europejskie mimo planów administracji nałożenia na nie cła.
Spirit Airlines zamówiła 100 samolotów - A310neo, A320neo i A321neo - z dostawą do 2027 r. w związku ze spodziewanymi potrzebami oraz opcję na 50 następnych. Zależnie od proporcji poszczególnych rodzajów, wartość zamówienia wyniesie 11-12 mld dolarów według cennika Airbusa z początku 2018 r. Firma z Tuluzy nie ogłosiła dotąd nowych cenników. Według przedstawicieli branży, takie umowy korzystają zwykle z rabatów przynajmniej o 50 proc.
Spirit posiada już flotę 140 wyłącznie airbusów, latają po Stanach, do Ameryki Łacińskiej i na Karaiby. Władze w Waszyngtonem obłożyły stawką 10 proc. cła samoloty z Tuluzy w ramach długiego sporu UE-USA o subwencjonowanie Boeinga i Airbusa. Europejczycy uruchomili jednak montownię samolotów w Mobile, Alabama, które nie podlegają tej stawce.
Spirit wybierze później dostawcę silników.
Kolumbijska Avianca zawarła z Airbusem umowę o zmniejszeniu zamówienia ze 108 do 88 samolotów A320neo i opóźniła ich odbiór na lata 2025-29 z 2020-24. Od 2023 r. linia będzie zawierać z BOC Aviation umowy o leasingu 12 A320neo na okres 12 lat.