Reklama

Nowy problem z odstawionymi Boeingami

Linie lotnicze, które mają w swojej flocie Maxy, otrzymały informacje od spółki CFM produkującej silniki LEAP-1B tych maszyn, aby dokonały przeglądów silników w uziemionych samolotach. Powodem jest możliwość odkładania się nagaru w dyszach paliwowych.

Aktualizacja: 19.04.2019 18:15 Publikacja: 19.04.2019 16:52

Nowy problem z odstawionymi Boeingami

Foto: AFP

Takie powiadomienie otrzymały trzy linie amerykańskie: American Airlines, Southwest Airlines i kanadyjski WestJet Airlines, oraz polski LOT. 

Producentem napędu do Maxów jest spółka CFM założona wspólnie przez francuski Safran i amerykański GE. Gdyby okazało się, że rzeczywiście doszło do tego zjawiska, to trzeba w nich będzie wymienić dyszę paliwową. Jak zapewnia CFM, jest to normalna procedura przy konserwacji silników. Zdaniem Bloomberga może jednak być to kolejny problem dla przewoźników, którzy mają Maxy w swojej flocie. Według przewoźników, to nic nadzwyczajnego, po prostu normalna procedura. A Boeingowi chodzi najprawdopodobniej o to, żeby w momencie gdy Maxy uzyskają niezbędne certyfikaty, mogły jak najszybciej wrócić do latania z pasażerami, bo silniki już będą po wszystkich niezbędnych przeglądach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Białorusini łamią sankcje USA. Będą mieli kłopoty z częściami do boeingów
Transport
Zamieszanie z lotami w Stanach Zjednoczonych. LOT na razie nie narzeka
Transport
Donald Trump żąda powrotu kontrolerów ruchu lotniczego do pracy i grozi cięciem pensji
Transport
Wielkie utrudnienia na kolei… i wielkie promocje. PKP Intercity kusi specjalną ofertą
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Transport
Donald Trump pomaga Boeingowi. Szczyt polityczny zmienił w biznes
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama