Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 29.05.2019 13:32 Publikacja: 29.05.2019 08:10
German Efromovich
Foto: AFP
W 2013 roku, kiedy LOT był w wielkich kłopotach, grupa polskich biznesmenów zwróciła się do Efromovichów o rozważenie zainwestowania w naszego przewoźnika. German Efromovich, który uratował Aviankę przed uziemieniem, powiedział wtedy „Rzeczpospolitej”, że taka transakcja nie miałaby żadnego sensu, bo LOT i Avianca nie mają ze sobą nic wspólnego. Kolumbijczyk jeszcze do niedawna był największym akcjonariuszem Avianki, ale amerykańskie linie United Airlines, które ściągnął na partnera strategicznego uznały, że jego obecność szkodzi biznesowi. A żeby jeszcze bardziej pogrążyć Efromovicha, na stanowisko prezesa zarządu powołali Roberto Kriete, właściciela Kingsland Holdings z Bahamów, z którym Kolumbijczyk był w permanentnym konflikcie. Co ciekawe, Kriete trzy lata temu wytoczył proces i Aviance, i United i w ten sposób zamierzał zatrzymać negocjacje w sprawie strategicznego partnerstwa Avianki z United.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas