Boeing. Czy B737 MAX jest ofiarą wojny handlowej

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) obiecuje przywrócenie pozwolenia na eksploatację B737 MAX wówczas, gdy uzna tę maszynę za bezpieczną. I sama chce dokonać certyfikacji, niezależnie od tego, co zdecyduje jej odpowiednik z USA.

Publikacja: 08.09.2019 12:16

Boeing. Czy B737 MAX jest ofiarą wojny handlowej

Foto: Bloomberg

To z kolei przedłuża proces ponownej certyfikacji tej maszyny. Przedstawiciele linii lotniczych i firm leasingowych podejrzewają, że MAX mógł stać się europejskim zakładnikiem na wypadek wybuchu wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.

Aengus Kelly prezes największej firmy leasingowej Aer Cap Holdings, prezes United Airlines Oscar Munoz, oraz szef Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) nie ukrywają swojego zaniepokojenia brakiem zgody i zaufania wśród regulatorów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama