Reklama

Boeing. Czy B737 MAX jest ofiarą wojny handlowej

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) obiecuje przywrócenie pozwolenia na eksploatację B737 MAX wówczas, gdy uzna tę maszynę za bezpieczną. I sama chce dokonać certyfikacji, niezależnie od tego, co zdecyduje jej odpowiednik z USA.

Publikacja: 08.09.2019 12:16

Boeing. Czy B737 MAX jest ofiarą wojny handlowej

Foto: Bloomberg

To z kolei przedłuża proces ponownej certyfikacji tej maszyny. Przedstawiciele linii lotniczych i firm leasingowych podejrzewają, że MAX mógł stać się europejskim zakładnikiem na wypadek wybuchu wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.

Aengus Kelly prezes największej firmy leasingowej Aer Cap Holdings, prezes United Airlines Oscar Munoz, oraz szef Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) nie ukrywają swojego zaniepokojenia brakiem zgody i zaufania wśród regulatorów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Inwazja rosyjskich dronów uderzyła w polskie lotnictwo cywilne
Transport
Rosyjski przemysł lotniczy zamiera. Przepaść między Rosją a USA i resztą świata
Transport
Zakłócenia w ruchu lotniczym przez rosyjskie drony to duży koszt dla przewoźników
Transport
Loty w Polsce opóźnione i odwołane po wtargnięciu rosyjskich dronów
Transport
Krach w lotach z Europy do USA. Łatwo znaleźć tanie bilety
Reklama
Reklama