Reklama

Boeing. Czy B737 MAX jest ofiarą wojny handlowej

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) obiecuje przywrócenie pozwolenia na eksploatację B737 MAX wówczas, gdy uzna tę maszynę za bezpieczną. I sama chce dokonać certyfikacji, niezależnie od tego, co zdecyduje jej odpowiednik z USA.

Publikacja: 08.09.2019 12:16

Boeing. Czy B737 MAX jest ofiarą wojny handlowej

Foto: Bloomberg

To z kolei przedłuża proces ponownej certyfikacji tej maszyny. Przedstawiciele linii lotniczych i firm leasingowych podejrzewają, że MAX mógł stać się europejskim zakładnikiem na wypadek wybuchu wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.

Aengus Kelly prezes największej firmy leasingowej Aer Cap Holdings, prezes United Airlines Oscar Munoz, oraz szef Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) nie ukrywają swojego zaniepokojenia brakiem zgody i zaufania wśród regulatorów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama