- Wybraliśmy je na podstawie sprawdzonej skuteczności w działalności komercyjnej - wyjaśnił prezes Akbar al-Baker.
Pierwotnie linia z Kataru zamówiła u Pratta&Whitneya silniki do A320neo, które w 2017 r. zamieniła na większe A321neo. Nie wiadomo teraz, jaki status mają silniki amerykańskiego producenta. W 2016 r. linia zagroziła rezygnacją z zakupu A320neo wraz z anulowaniem zamówień w P&W, bo miała zastrzeżenia do ich osiągów, ostatecznie zamieniła samoloty na większe - przypomniał Reuter.
Cathay Pacific odracza odbiór samolotów
Przewoźnik z Hongkongu ogłosił o odroczeniu odbioru 4 samolotów wąskokadłubowych Airbusa - trzech A321neo dla Cathay Dragon i jednego A320neo dla HK Express. Dodatkowo wycofa wcześniej z eksploatacji jeden B777-300ER i jeden A320, bo zmniejsza moce przewozowe na skutek spadku popytu wywołanego demonstracjami antyrządowymi w tym terytorium.
Cathay podał, że krótkoterminowa prognoza jest trudna do sprecyzowania i niepewna, drugi raz w ciągu niecałego miesiąca uprzedził o mniejszym zysku. Doraźnie chce zmniejszyć moce o 6,7 proc. zmniejszając częstotliwość lotów.