Reklama

Amerykanie wolą europejskie Airbusy. Problem dla Boeinga

United Airlines Holdings Inc, właściciel połączonych linii lotniczych United i Continental zamówił 50 Airbusów typu A321XLR. Będzie nimi latał ze wschodniego wybrzeża USA do Europy.

Aktualizacja: 04.12.2019 08:26 Publikacja: 04.12.2019 08:17

United Airlines będzie latać Airbusami

United Airlines będzie latać Airbusami

Foto: Bloomberg

To znaczy, że kolejna linia z USA wybiera europejskiego producenta, mimo że wcześniej współpracowała z Boeingiem.

Dzięki temu zamówieniu Amerykanie będą w stanie zaoferować konkurencyjne ceny biletów, ponieważ A321XLR, czyli o wydłużonym zasięgu, jest maszyną wyjątkowo ekonomiczną. Dla United to nie tylko zmiana pokoleniowa we flocie, bo eksploatowane dotychczas na tych połączeniach 757-200 były już mocno leciwe, ale i ogromna oszczędność. Nowe Airbusy palą o 30 proc. mniej. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku, a United dzięki temu będzie w stanie uruchomić połączenia z mniejszymi lotniskami w Europie Zachodniej, jak chociażby z Porto w Portugalii. Na tej trasie trudno było dotychczas wypełnić duże maszyny.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama