Reklama

Amerykanie wolą europejskie Airbusy. Problem dla Boeinga

United Airlines Holdings Inc, właściciel połączonych linii lotniczych United i Continental zamówił 50 Airbusów typu A321XLR. Będzie nimi latał ze wschodniego wybrzeża USA do Europy.

Aktualizacja: 04.12.2019 08:26 Publikacja: 04.12.2019 08:17

United Airlines będzie latać Airbusami

United Airlines będzie latać Airbusami

Foto: Bloomberg

To znaczy, że kolejna linia z USA wybiera europejskiego producenta, mimo że wcześniej współpracowała z Boeingiem.

Dzięki temu zamówieniu Amerykanie będą w stanie zaoferować konkurencyjne ceny biletów, ponieważ A321XLR, czyli o wydłużonym zasięgu, jest maszyną wyjątkowo ekonomiczną. Dla United to nie tylko zmiana pokoleniowa we flocie, bo eksploatowane dotychczas na tych połączeniach 757-200 były już mocno leciwe, ale i ogromna oszczędność. Nowe Airbusy palą o 30 proc. mniej. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku, a United dzięki temu będzie w stanie uruchomić połączenia z mniejszymi lotniskami w Europie Zachodniej, jak chociażby z Porto w Portugalii. Na tej trasie trudno było dotychczas wypełnić duże maszyny.

Czytaj także: Airbus zdeklasował Boeinga w zamówieniach

Boeing nie ma obecnie takich modeli w swojej ofercie. Wszystkie samoloty dalekiego bądź o wydłużonym zasięgu mają szerokie kadłuby i dwa korytarzyki. Airbusy z serii A321 — po jednym, co oznacza więcej miejsca na fotele. Przy tym amerykański koncern nawet nie ma takiej maszyny w planach. Przygotowywał się wprawdzie do premiery nowego produktu, ale i tak miał to być samolot szerokokadłubowy. Te przygotowania zostały zawieszone z powodu kryzysu z B737 MAX.

Prezes United, Andrew Bocella zapewnia, że cały czas jest gotowy do współpracy z Boeingiem i jest z pewnością złoży zamówienia, jeśli tylko pojawi się w jego ofercie odpowiedni model.

Reklama
Reklama

Tyle, że United nie jest jedynym amerykańskim przewoźnikiem, który zamawiając nowe maszyny wybiera Airbusy, a nie Boeingi. Wcześniej zrobiły to American Airlines, JetBlue i Spirit Airlines. Wszystkie one zdecydowały się na samoloty z rodziny A320. A United postanowił włączyć do swojej floty również A350, konkurenta Dreamlinera B787, ale odsunął dostawy w czasie do roku 2027.

Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
To będzie zima stulecia. Wysyp połączeń na polskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama