Reklama
Rozwiń
Reklama

Jedwabny Szlak już nie dla polskiej kolei

Kolejowy transport towarowy przestał być atrakcyjny. Nie dość, że pociągi jadą 20–30 km/h, to jeszcze spóźniają się ponad dziesięć godzin.

Aktualizacja: 06.12.2019 06:13 Publikacja: 05.12.2019 21:00

Jedwabny Szlak już nie dla polskiej kolei

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Nic dziwnego, że chętnych na przewóz towarów wagonami ubywa. Jeśli w przewozach pasażerskich kolej poprawia wyniki – w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2019 r. z pociągów skorzystało ponad 278 mln pasażerów, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej, to wielkość przewozów towarowych kurczy się od grudnia ub. r. Według danych PKP Cargo w październiku wielkość przetransportowanych ładunków wyniosła 20,9 mln ton, o 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Od stycznia do października przewieziono 197 mln ton, co oznacza spadek o 5,6 proc. Przed rokiem o tej porze obserwowaliśmy wzrost.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Reklama
Reklama