Reklama

Alitalia nadal workiem bez dna

Narodowy włoski przewoźnik traci w dalszym ciągu pieniądze rzędu 300 mln euro rocznie — powiedział członkom parlamentarnej komisji transportu nowy tymczasowy zarządca komisaryczny Giuseppe Leogrande.

Aktualizacja: 08.01.2020 11:16 Publikacja: 08.01.2020 11:14

Alitalia nadal workiem bez dna

Foto: Bloomberg

W listopadzie po wielu miesiącach rozmów państwowa kolej Ferrovie dello Stato, Delta Air Lines i grupa infrastruktury Atlantia zrezygnowały z planu ratowania Alitalii stawiając rząd przed dylematem likwidacji linii albo udzielenia jej kolejnej pomocy finansowej. Rząd wybrał drugie wyjście, przewoźnik dostanie następne 400 mln euro kredytu pomostowego oprócz 900 mln, jakie dostał od maja 2017, a nie spłacił w terminie do czerwca 2019.

Leogrande poinformował, że nadal pracuje nad planem uratowania linii, czym wywołał gniewne reakcje części członków komisji, którzy zwrócili mu uwagę, że do maja musi znaleźć grupę chętnych. Dodał, że wznowi rozmowy z Deltą i jest gotowy rozmawiać z Lufthansą, ale to chyba niewiele da, bo Delta jest gotowa zainwestować tylko 100 mln euro, a Lufthansa nie chce wchodzić kapitałowo — pisze Reuter.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Latanie we wrześniu tylko dla pasażerów o mocnych nerwach. Idzie fala strajków
Transport
Prezes Ryanaira motywuje pracowników. Pasażerowie muszą bardziej uważać
Transport
Nowy sądny dzień dla europejskiego lotnictwa. Kolejny strajk Francuzów
Transport
Polacy mistrzami odbioru paczek. E-commerce nie nadąża za tempem
Transport
Porządki w Grupie Lufthansy. Wszystkie decyzje będą podejmowane w Niemczech
Reklama
Reklama