Aktualizacja: 11.01.2020 07:47 Publikacja: 11.01.2020 07:47
Foto: Bloomberg
Największa w Europie tania linia spodziewa się teraz w roku finansowym do 31 marca zysku 950-1050 mln euro wobec 800-900 mln prognozowanych w listopadzie i 1,02 mld wypracowanych w 2018 r. — podał Reuter. Jej akcje zyskały 6,7 proc., a przy okazji Wizz Aira 4,7 proc. easyJeta 3,6, także IAG 4,5, AF-KLM 1,2 i Lufthansy 0,9 proc.
Linia podała, że poprawa rezerwacji o 1 proc. wobec poprzedniego roku w okresie styczeń-kwiecień nastąpiła w miesiąc po ogłoszeniu przez nią o zmniejszeniu mocy przewozowych w okresie letnim z powodu kolejnego opóźnienia powrotu MAXów do latania. Ryanair spodziewa się przewiezienia 154 mln podróżnych, wcześniej liczył na 153 mln. Zakładając otrzymanie w terminie na sezon letni 10 samolotów B737 MAX przewoźnik przewidywał, że w całym roku przewiezie 157 mln podróżnych.
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA certyfikowała pierwszy silnik elektryczny do samolotu ENGINeUS 100, produkcji francuskiej firmy Safran Electrical & Power.
Władze Panamy dosyć szybko dostosowały się do części żądań nowej waszyngtońskiej administracji. Pod jej naciskiem wycofały się m.in. z uczestnictwa w wielkiej chińskiej Inicjatywie Pasa i Szlaku. Stanom Zjednoczonym bardzo zależy na strategicznej trasie transportowej.
Nie takich informacji oczekiwali klienci Boeinga. —Dopiero w 2030 roku Boeing będzie w stanie nadążyć z terminowymi dostawami samolotów — ocenia Gediminas Ziemelis, prezes firmy leasingowej Avia Solutions Group.
Sean Duffy, szef Departamentu Transportu USA powierzył Elonowi Muskowi szybkie wprowadzenie porządków w amerykańskim systemie kontroli lotów.
Pożegnalne sankcje Joe Bidena na eksport rosyjskiej ropy będą mieć bardziej długotrwały wpływ na spadek zysków Kremla niż poprzednie restrykcje. Sankcje dotyczą bowiem tankowców, które w zeszłym roku regularnie i bez przeszkód dostarczyły około połowy rosyjskiej ropy. Teraz brakuje tankowców, co już zwiększyło Rosjanom koszty transportu prawie 1,5-krotnie.
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA certyfikowała pierwszy silnik elektryczny do samolotu ENGINeUS 100, produkcji francuskiej firmy Safran Electrical & Power.
Chińskie stocznie są zawalone zamówieniami na kontenerowce, jednak nowe jednostki pojawią się na liniach dopiero w 2026 roku i floty zostaną odnowione i powiększone w kolejnych latach.
Władze Panamy dosyć szybko dostosowały się do części żądań nowej waszyngtońskiej administracji. Pod jej naciskiem wycofały się m.in. z uczestnictwa w wielkiej chińskiej Inicjatywie Pasa i Szlaku. Stanom Zjednoczonym bardzo zależy na strategicznej trasie transportowej.
Nie takich informacji oczekiwali klienci Boeinga. —Dopiero w 2030 roku Boeing będzie w stanie nadążyć z terminowymi dostawami samolotów — ocenia Gediminas Ziemelis, prezes firmy leasingowej Avia Solutions Group.
Kolejarze przygotowują plan budowy zintegrowanej sieci kolejowej. Będzie to odpowiednik wieloletniego planu budowy dróg krajowych, który powiązał inwestycje szosowe w jedną spójną sieć. Warszawska linia średnicowa do rozbudowy.
Operatorzy kolejowi i spedycje uruchamiają coraz więcej intermodalnych połączeń między Polską i Holandią.
Główną różnicą pomiędzy klasycznymi i sektorowymi zamówieniami są progi, od których stosuje się reżim prawa zamówień publicznych.
Zwykły serwis pokładowy, który polega na ewentualnym podgrzaniu i serwowaniu gotowych dań pasażerom samolotu, ma zbyt wąski charakter, żeby uznać go za usługę objętą zerową stawką VAT.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas