Rząd przeznaczy 62 mld euro, średnio po 8,6 mld rocznie na wymianę torowisk, odnowienie stacji, kontroli systemu sygnalizacji i zaopatrzenia w energię elektryczną. To jedna z części działań władz mających doprowadzić do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w ramach walki ze zmianami klimatu. Partnerzy ze strefy euro i MFW apelowali do Berlina od lat o zwiększenie nakładów publicznych na pobudzenie gospodarki kraju.
Uzgodniony program oznacza wzrost inwestycji o 54 proc. w porównaniu z okresem 2015-19. „Lata dwudzieste będą złotą erą dla kolei" — oświadczył minister transportu, Andreas Scheuer.
W Niemczech zainwestowano wiele miliardów w unowocześnienie kolei po latach redukowania jej kosztów związanych z nieudaną próbą wprowadzenia Deutsche Bahn na giełdę. W ostatnich latach Niemcy straciły mocno na opinii sprawnie działającej i punktualnej sieci kolejowej, gdy dochodziło do częstych opóźnień, a wiele wiaduktów pamiętających czasy cesarstwa wymagało pilnego remontu. Deutsche Bahn ma również poważny problem ze spadkiem udziału w przewozach towarów.