Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.02.2020 11:22 Publikacja: 28.02.2020 08:08
Foto: Adobe Stock
Inspekcje należy przeprowadzić przed powrotem tych samolotów do pracy. Boeing ogłosił w grudniu biuletyn serwisowy z procedurami szczegółowej inspekcji i naprawy albo wymiany w razie potrzeby górnych paneli gondoli silników, które mogą nie zapewniać odpowiedniej izolacji dla wewnętrznego okablowania. Defekt dotyczy samolotów wyprodukowanych od lutego 2018 do czerwca 2019, poinformował o nim w styczniu dziennik „The Seattle Times”.
Wykryto go, gdy mechanicy na etapie prac wykończeniowych przy samolocie polerowali kompozytowe gondole silników i zeszlifowali część warstw metalowej folii w górnej części gondoli, które chronią silnik przed uderzeniem pioruna. Ten błąd sprawił, że gondola straciła zabezpieczenie przed piorunami, „co mogłoby doprowadzić do utraty mocy w obu silnikach” — stwierdził FAA. Gdyby tego nie naprawiono, mogłoby to doprowadzić do przymusowego lądowania poza lotniskiem „z powodu utraty kontroli nad siłą ciągu obu silników” — dodał FAA. Usunięcie tego wymaga 12 godzin pracy przy każdym samolocie: 5 godzin inspekcji i 7 dalszych samej naprawy, jeśli okaże się konieczna — oszacował urząd.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas