Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 28.02.2020 11:22 Publikacja: 28.02.2020 08:08
Foto: Adobe Stock
Inspekcje należy przeprowadzić przed powrotem tych samolotów do pracy. Boeing ogłosił w grudniu biuletyn serwisowy z procedurami szczegółowej inspekcji i naprawy albo wymiany w razie potrzeby górnych paneli gondoli silników, które mogą nie zapewniać odpowiedniej izolacji dla wewnętrznego okablowania. Defekt dotyczy samolotów wyprodukowanych od lutego 2018 do czerwca 2019, poinformował o nim w styczniu dziennik „The Seattle Times”.
Wykryto go, gdy mechanicy na etapie prac wykończeniowych przy samolocie polerowali kompozytowe gondole silników i zeszlifowali część warstw metalowej folii w górnej części gondoli, które chronią silnik przed uderzeniem pioruna. Ten błąd sprawił, że gondola straciła zabezpieczenie przed piorunami, „co mogłoby doprowadzić do utraty mocy w obu silnikach” — stwierdził FAA. Gdyby tego nie naprawiono, mogłoby to doprowadzić do przymusowego lądowania poza lotniskiem „z powodu utraty kontroli nad siłą ciągu obu silników” — dodał FAA. Usunięcie tego wymaga 12 godzin pracy przy każdym samolocie: 5 godzin inspekcji i 7 dalszych samej naprawy, jeśli okaże się konieczna — oszacował urząd.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas