Reklama

Kolejny defekt fabryczny w MAX-ach. Mógł uderzyć w nie piorun

Amerykański urząd lotnictwa FAA zaproponował liniom lotniczym przeprowadzenie kontroli ważnego elementu w samolotach B737 MAX z powodu wady produkcyjnej wykrytej w grudniu, która może narazić je na uderzenie pioruna i utratę mocy obu silników.

Aktualizacja: 28.02.2020 11:22 Publikacja: 28.02.2020 08:08

Kolejny defekt fabryczny w MAX-ach. Mógł uderzyć w nie piorun

Foto: Adobe Stock

Inspekcje należy przeprowadzić przed powrotem tych samolotów do pracy. Boeing ogłosił w grudniu biuletyn serwisowy z procedurami szczegółowej inspekcji i naprawy albo wymiany w razie potrzeby górnych paneli gondoli silników, które mogą nie zapewniać odpowiedniej izolacji dla wewnętrznego okablowania. Defekt dotyczy samolotów wyprodukowanych od lutego 2018 do czerwca 2019, poinformował o nim w styczniu dziennik „The Seattle Times”.

Wykryto go, gdy mechanicy na etapie prac wykończeniowych przy samolocie polerowali kompozytowe gondole silników i zeszlifowali część warstw metalowej folii w górnej części gondoli, które chronią silnik przed uderzeniem pioruna. Ten błąd sprawił, że gondola straciła zabezpieczenie przed piorunami, „co mogłoby doprowadzić do utraty mocy w obu silnikach” — stwierdził FAA. Gdyby tego nie naprawiono, mogłoby to doprowadzić do przymusowego lądowania poza lotniskiem „z powodu utraty kontroli nad siłą ciągu obu silników” — dodał FAA. Usunięcie tego wymaga 12 godzin pracy przy każdym samolocie: 5 godzin inspekcji i 7 dalszych samej naprawy, jeśli okaże się konieczna — oszacował urząd.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama