Etihad widzi przyszłość bez dużych airbusów

Publiczny przewoźnik z Abu Zabi przygotowuje się do likwidacji 1200 miejsc pracy po ostatecznej rezygnacji z A380. Nie będzie też używać zamówionych A350 — ujawnili ludzie z linii i z branży

Publikacja: 24.05.2020 16:54

Etihad widzi przyszłość bez dużych airbusów

Foto: AFP

Etihad pracuje nad zmianą strategii po unieruchomieniu światowego transportu lotniczego przez pandemię, bo odrodzenie rynku potrwa kilka lat — uważają szefowie. Linia może wycofać wcześniej z eksploatacji 10 superjumbo i nigdy nie wznowić korzystania z nich. Odebrała pierwszy taki samolot w 2014 r., najnowszy w 2017, ale nie jest jedyną, która nie chce korzystać z tych 4-silnikowych gigantów. Ostatnio ogłosiła to Air France, Etihad rozmawia z Airbusem o zmniejszeniu ich dostaw, decyzja o losie dwóch ostatnich maszyn zapadnie wkrótce.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Na drogach przybywa aut po kolizjach i wypadkach
Transport
Wokół Warszawy powstanie nowa obwodnica
Transport
Chińczycy nie chcą boeingów? Rosjanie chętnie je kupią. I mają pomysł za co
Transport
Lyft wchodzi do Polski. Rywal Ubera przejmuje FreeNow
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Transport
Boeing ofiarą wojny handlowej Trumpa. Chińczycy nie odbiorą zamówionych samolotów