Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 31.01.2021 13:08 Publikacja: 31.01.2021 11:47
Foto: Adobe Stock
Koleje Litewskie (Lietuvos gelezinkeliai) zwróciły się do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (UE) o uchylenie decyzji Komisji Europejskiej (KE) o nałożeniu 28 mln euro kary na spółkę za rozebranie w 2008 r odcinka linii kolejowej od rafinerii Mazeikiai do Renge (Łotwa), informuje agencja BNS. Lietuvos gelezinkeliai ogłosiła, że jest gotowa do „wykorzystania wszelkich środków prawnych" w celu ograniczenia skutków gospodarczych sankcji.
Litewski monopolista kolejowy dostał karę w październiku 2017 r. Firma odwołała się od tej decyzji do sądu Unii w Luksemburgu, który w listopadzie 2020 r odrzucił skargę, ale obniżył grzywnę do 20 mln euro. Luksemburski sąd w uzasadnieniu podkreślił, że Lietuvos gelezinkeliai w 2008 r zdemontował 19-kilometrowy odcinek linii kolejowej z rafinerii ropy naftowej Orlen Lietuva w Możejkach do łotewskiej Renge. Tym działaniem firma w złym celu wykorzystała swoją dominującą pozycję na litewskim rynku przewozów towarowych.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas