Reklama

Projekt reformy procedury certyfikacji w USA

Trzech senatorów z Partii Demokratycznej złożyło projekt ustawy reformującej tryb certyfikowania samolotów i nadzoru przez organy centralne po 2 tragicznych katastrofach MAX-ów.

Aktualizacja: 26.02.2020 11:45 Publikacja: 26.02.2020 11:43

Projekt reformy procedury certyfikacji w USA

Foto: Bloomberg

Ustawa tworzy niezależną komisję certyfikowania samolotów, zakazuje Boeingowi i innym producentom uzależniania wypłat premii pracownikom od dostaw samolotów i zwiększa nadzór nad producentami, którzy wykonują zadania w zakresie certyfikacji oddelegowane przez urząd lotnictwa FAA w jego imieniu. Nowy akt prawny określi również nowe wymogi wobec osób wykonujących oddelegowane zadania w zakresie certyfikacji i będzie wymagać regularnych audytów — informuje Reuter.

Szef FAA otrzyma uprawnienia do uznawania, że samoloty nie nadają się do sprzedaży w pewnych krajach, o ile linie lotnicze nie spełniły wymogów w zakresie szkolenia, funkcjonowania i serwisowania. FAA będzie ustalać, czy dany kraj spełnia międzynarodowe normy bezpieczeństwa zanim zostanie mu sprzedany samolot wyprodukowany w Stanach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Rosja nie potrafi zbudować lodołamaczy bez części z Zachodu
Transport
PKP Intercity traci monopol na najbardziej lukratywnej trasie w Polsce
Transport
Nowy pomysł na ratowanie rosyjskiego lotnictwa. Chcą wywieźć samoloty z kraju
Transport
Czy leci z nami pilot? Rosyjskie lotnictwo w potrzasku
Transport
Polskie lotniska w czołówce europejskiego wzrostu
Reklama
Reklama