Nie ujawnił, jakich nowych produktów dotyczą rozmowy, wcześniej mówił, że firma liczy na zaprojektowanie nowego samolotu turbośmigłowego, ale nie może zrobić tego sama. Reuter podał w 2020 r., że branymi pod uwagę partnerami są Chiny, Indie i Rosja.
Do ubiegłego roku firma z Sao José dos Campos miała sprzedać za 4,2 mld dolarów Boeingowi 80 proc. udziałów w dziale samolotów cywilnych. W kwietniu okazało się, że nic z tego nie będzie z powodu pandemii i jej niszczącego wpływu na podróże i producentów samolotów.
Embaer poinformował także o najlepszym dotychczas kwartale w okresie pandemii, zmniejszył straty do 3 mld dolarów i dostarczył więcej samolotów niż w ciągu pierwszych 9 miesięcy. Nie ogłosił jednak prognozy, bo sytuacja jest niepewna, ale podkreślił, że nikt nie zrezygnował z kupna samolotów cywilnych, a firma zakończyła zmniejszanie załogi.
W całym 2020 r. Brazylijczycy stracili 732 mln dolarów, ponad dwa razy więcej wobec 2019 r., do czego przyczynił się główny dział samolotów pasażerskich. Dostawy były mniejsze o połowę niż rok wcześniej, ale w IV kwartale klienci odebrali 28 maszyn, podczas gdy w ciągu 9 miesięcy tylko 16. Przychody kwartalne zmalały o 12 proc. do 1,8 mld dolarów, w całym roku o 31 proc.