Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 20.06.2021 15:57 Publikacja: 20.06.2021 15:53
Foto: AdobeStock
Agenda ONZ z Londynu przyjęła oficjalnie nowe przepisy o zmniejszeniu emisji związków węgla przez używane obecnie statki. Wcześniej kraje członkowskie osiągnęły w tej sprawie porozumienie na wirtualnej konferencji. Przepisy dołączą do przyjętych przedtem ustaleń dla nowych jednostek, a razem mają na celu zmniejszenie emisji spalin w żegludze o 40 proc. do 2030 r. w porównaniu z poziomem z 2008 r.
Niektórzy ekolodzy uznali natychmiast, że nowe przepisy wchodzące w życie od stycznia 2023 są niedostateczne. Faig Abbasov z organizacji Transport&Environment stwierdził, że dodatkowe przepisy „są niczym więcej jak działaniem kosmetycznym”. John Magg z Clean Shipping Coalition dodał, że roczna poprawa o 1,5 proc. w zakresie emisji spalin jest „daleka do wymaganej potrzeby 7 proc. rocznie” dla utrzymania zmian klimatu w zakresie celów Porozumienia Paryskiego.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas