Właściciele współpracują z bankami JP Morgan i Rothschild, które szukają już potencjalnych kupców. Wszyscy związani z tą operacją odmówili komentarzy.
Gefco powinna w tym roku wypracować zysk operacyjny EBITDA 345 mln euro od obrotów 4,4 mld. W 2020 r. wstrzymanie produkcji przez firmy samochodowe, zamykanie salonów sprzedaży i odroczenie zakupów przez konsumentów, wszystko z powodu pandemii, zmniejszyło obroty Gefco o 20 proc. do 3,8 mld euro i zysk EBIT o 32 proc. do 140 mln euro. W bieżącym roku nastąpiło odbicie, w maju sprzedaż nowych samochodów w Europie skoczyła o 74 proc., trzeci kolejny miesiąc.
Spółka Stellantis pozostaje głównym klientem Gefco, zapewnia niemal połowę jej obrotów, ale już dała znać, że ograniczy z nią swe kontakty, co wpłynęło na kapitalizację tej ostatniej. Wycena wielu firm logistycznych notowanych na giełdzie wynosi ponad 10-krotność ich spodziewanego zysku operacyjnego, w przypadku Gefco jest to znacznie poniżej tej 10-krotności.
Francuska Grupa PSA sprzedała w 2012 r. za 800 mln euro Rosyjskim Kolejom udział 75 proc., a w 2020 po połączeniu się z FCA zmieniła nazwę na Stellantis. Gefco powstała w 1947 r., zatrudnia 11 500 ludzi w 47 krajach. Usiłowała wejść na giełdę Euronext w 2019, ale musiała zrezygnować z powodu małego zainteresowania inwestorów. Gefco świadczy usługi transportowe producentom samochodów: Stellantis, Fordowi, Renault, Skodzie i Toyocie, także przedstawicielom innych sektorów, np. Nestlé i Electroluksowi.
Rosyjskie Koleje zamierzały początkowo rozwinąć sektor logistyki, ale po kilku latach zmieniły zdanie i sprzedały kolejowego operatora kontenerów Transcontainer.