Firmy z branży taksówkowej i para-taxi borykają się z problemem braku rąk do pracy. Jeszcze przed pandemią na tym konkurencyjnym rynku przewoźnicy musieli rywalizować o pracowników. Epidemia koronawirusa dodatkowo „wywiała" z zawodu wiele osób, a wkrótce wejdą w życie nowe przepisy, które – takim operatorom jak Bolt czy Uber – pozwolą na wożenie pasażerów tylko wówczas, gdy kierowca będzie dysponował licencją taxi. Pozyskanie takich kierowców to prawdziwe wyzwanie.
Czytaj także: Uber więcej zarabia na dostarczaniu jedzeniu niż transporcie ludzi
Nowe regulacje zaczną obowiązywać od października. Przewoźnicy już teraz prześcigają się w przyciągnięciu taksówkarzy od konkurencji. Rękawicę rywalom rzucił właśnie Uber. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita", amerykańska firma wprowadza właśnie nad Wisłą specjalny program nagród i benefitów dla swoich kierowców.
Operator najpierw zainwestował ponad 4,5 mln zł we wsparcie kierowców w procesie uzyskiwania wspomnianych licencji i niezbędnego wyposażenia, a teraz rusza z programem Uber Pro. Benefitów kierowcom będą mogli pozazdrościć pracownicy niejednej z korporacji. W ramach tego projektu Uber zaoferuje bowiem kierowcom dodatkowe ubezpieczenie medyczne we współpracy z AXA (dotyczy ochrony przed utratą zarobków w razie np. wypadku), kursy językowe na platformie LinguaNova, promocyjny pakiet medyczny w grupie Luxmed oraz zniżki na paliwo na stacjach BP. A na tym nie koniec. Uber oferuje również rabat na utrzymanie samochodu (w tym naprawy oraz wizyty na myjni) w Norauto czy częściowy zwrot kosztów za korzystanie z siłowni w ramach aplikacji Gymsteer.
Takie nagrody będzie można uzyskać, ściśle współpracując z operatorem tej popularnej aplikacji. Uber Pro składa się bowiem z czterech poziomów: Blue, Gold, Platinum, Diamond. Na start wszyscy kierowcy, którzy zdecydują się na dołączenie do programu, otrzymują status Blue. Następnie kierowcy zdobywają punkty za każdy przejazd (jeden punkt za każdy przejazd i trzy punkty za każdy kurs zrealizowany w godzinach szczytu) naliczane w trzymiesięcznym okresie. W celu odblokowania benefitów na poziomie Gold, Platinum lub Diamond kierowcy muszą zebrać odpowiednią liczbę punktów, posiadać oceny na poziomie co najmniej 4,85 oraz niski wskaźnik anulowania rezerwacji. To ma być magnes, który przyciągnie kierowców od konkurencji.