Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.08.2020 09:44 Publikacja: 23.08.2020 21:00
Foto: Adobe Stock
Coraz szybciej miasta przestawiają się na ekologiczną komunikacją publiczną. Zwłaszcza w tym roku, gdy pandemia koronawirusa wyhamowała cały polski rynek autobusowy. Gdy poziom zakupów autobusów z tradycyjnym (dieslowskim) napędem szoruje po dnie, zielone napędy kwitną.
W pierwszych siedmiu miesiącach 2020 r. już przeszło połowa kupowanych przez samorządy autobusów ma napęd alternatywny: elektryczny, gazowy lub hybrydowy. Z raportu przygotowywanego przez firmę JMK Analizy Rynku Transportowego oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że od stycznia do lipca zarejestrowanych zostało 225 takich pojazdów na łączną liczbę 427 nowych autobusów miejskich.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykański regulator rynku lotniczego - Federalna Agencja Transportu zezwoliła Boeingowi na zwiększenie produkc...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas