Reklama
Rozwiń
Reklama

Boeing nie ma nowych zamówień, są rezygnacje z MAX-ów

Boeing nie otrzymał we wrześniu nowych zamówień, natomiast klienci zrezygnowali z kolejnych trzech B737 MAX.

Aktualizacja: 14.10.2020 14:54 Publikacja: 14.10.2020 14:49

Boeing nie ma nowych zamówień, są rezygnacje z MAX-ów

Foto: Bloomberg

Zestawienie danych dla września wskazuje, że problemy z jakością B787 Dreamliner nadal utrudniają koncernowi rozwijanie alternatywy dla dojnej krowy, jaką do chwili uziemienia w marcu 2019 były wąskokadłubowe MAX-y. Boeing czeka na ich ponowną certyfikację, co może nastąpić na początku listopada, ale pandemia koronawirusa zaszkodziła dodatkowo popytowi na samoloty amerykańskie i europejskie — stwierdził Reuter.

We wrześniu z kupna B737 MAX zrezygnowała firma leasingowa BOC Aviation (2 sztuki) i jeden anonimowy klient. Po 9 miesiącach liczba rezygnacji z tych samolotów albo usuniętych z oficjalnego zestawu zamówień Boeinga zgodnie surowszymi normami księgowania doszła do 1006 samolotów. Klienci anulowali albo zmienili na inny model 436 sztuk, z łącznego pakietu zamówień skreślono 448.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama