Teraz drogowcy mają odnowić odcinki położone na znacznie większej długości trasy: w województwach dolnośląskim, opolskim, śląskim i małopolskim. Kierowcy muszą więc przygotować się na stanie w korkach. Zwłaszcza, że roboty będą ciągnąć się w czasie wakacji, gdzie ruch turystyczny na A4 mocno się nasila.

Na odcinku opolskim prace ruszają z początkiem czerwca. Będą prowadzone na 30-kilometrowym odcinku od węzła Przylesie do węzła Prądy. Remontowana będzie jezdnia w kierunku Katowic, natomiast cały ruch zostanie przeniesiony na jezdnię w stronę Wrocławia. Prędkość zostanie ograniczona do 80 km na godzinę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że wyłączane kolejno z ruchu będą miały po ok. 10-12 km długości. Roboty będą prowadzone przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Na Dolnym Śląsku remont będzie prowadzony na jezdni południowej (w stronę Opola) na odcinku między węzłem Krajków a węzłem Przylesie (granica z województwem opolskim). To prawie 27 kilometrów długości. Pierwsze utrudnienia wystąpią w ostatnich dniach maja kiedy drogowcy będą robić przewiązki na odcinku od węzła Krajków w stronę Opola. Wówczas nastąpi wyłączenie szybkich pasów ruchu jezdni północnej i południowej. Prace ruszą pełną parą 8 czerwca.

Na terenie województwa śląskiego remont prowadzony będzie na odcinku w Rudzie Śląskiej (uskok Halemba) oraz na węzłach: Batory, Bocheńskiego, Witosa. Na razie trwa jeszcze przetarg mający wyłonić wykonawcę remontu odcinka w Rudzie Śląskiej oraz przygotowania do ogłoszenia przetargu na wybór firmy do remontu na węzłach. Podpisanie umów planuje się do końca czerwca.

Z kolei w Małopolsce podpisana 21 maja umowa dotyczy odcinka od wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej w Krakowie do węzła Kraków Wieliczka. Termin realizacji prac określono na 170 dni, jednak nawierzchnia zarówno na autostradzie jak i na węzłach ma być wymieniona w ciągu 90 dni, by maksymalnie skrócić okres z utrudnieniami dla kierowców. Autostradowa obwodnica Krakowa na tym odcinku posiada trzy pasy ruchu, dlatego na drugiej jezdni planowane jest wprowadzenie przekroju 2x2 czyli po dwa pasy w każdym kierunku.