W tym tygodniu rozpoczęły się prace związane z połączeniem powstającego odcinka S8 z Opaczy do Paszkowa z wybudowanym już węzłem Opacz będącym częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. W Raszynie zamknięta jest już ulica Targowa - ruch został przekierowany na nowo wybudowany wiadukt drogowy nad budowaną trasą S8 z Opaczy do Paszkowa. To jeden z trzech wiaduktów, które już powstały w ramach budowy trasy S8 i zostały udostępnione kierowcom. Trwają prace na kolejnych 11.
Do chwili obecnej zostało zrealizowanych ok. 65 proc. prac przewidzianych do wykonania w ramach kontraktu na zaprojektowanie i budowę trasy S8 wraz z połączeniem z droga krajową nr7. Pierwszy etap inwestycji, czyli budowa 11,6 km odcinka trasy S8 z Opaczy do Janek jest już zrealizowany w ponad 80 proc. Do wykonania, oprócz połączenia budowanej drogi z węzłem Opacz, pozostało m.in. ułożenie ostatniej warstwy ścieralnej, wykonania oznakowania poziomego i pionowego oraz zakończenie sadzenia zieleni.
Zgodnie z kontraktem podpisanym przez wykonawcę z Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w kwietniu 2013 roku prace potrwają do grudnia 2015 roku. Po ich zakończeniu kierowcy jadący z Warszawy na południe Polski w stronę Krakowa i Katowic będą mogli ominąć Raszyn i do istniejących tras DK 7 i DK 8 włączyć się za Jankami.
Na S8 z Opaczy do Paszkowa została zastosowana nawierzchnia długowieczna. To technologia nie stosowana dotąd na drogach krajowych w Polsce. W technologii tradycyjnej najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej: podbudowa drogi wykonana jest z materiałów sztywniejszych niż znajdujące się powyżej warstwy wiążąca i ścieralna. Natomiast nowa technologia zakłada zbudowanie podbudowy z materiałów bardziej elastycznych. Są one bardziej odporne na deformacja w przypadku regularnego obciążania drogi, co ma miejsce na trasach wylotowych.
Kolejnym etapem budowy podwarszawskiego fragmentu S8 będzie 22-kiloemtrowy odcinek od Paszkowa do Radziejowic. Prace mają się rozpocząć w połowie przyszłego roku, a zakończyć w grudniu roku 2018.