Reklama

Solaris zrewolucjonizuje transport miejski w Niemczech

Polski producent autobusów z Bolechowa pod Poznaniem, spółka Solaris, właśnie wprowadziła innowacyjny autobus na kolejny zagraniczny rynek.

Publikacja: 18.06.2015 15:58

Polski producent autobusów, firma Solaris, zdobyła kolejny zagraniczny kontrakt.

Polski producent autobusów, firma Solaris, zdobyła kolejny zagraniczny kontrakt.

Foto: Fotorzepa, Mateusz Dąbrowski MD Mateusz Dąbrowski

Od środy w Dreźnie jeździ elektryczny Solaris Urbino 12, ładowany na postoju za pomocą pantografu. Zakup autobusu polskiej firmy ma być początkiem inwestycji niemieckiego przewoźnika DVB w bateryjne środki transportu publicznego.

Elektryczny Solaris kursuje na linii numer 79, która łączy dzielnice Mickten oraz Ubigau. Posiada silnik o mocy 160 kW oraz baterie o pojemności 200 kWh pozwalające pokonywać do 300 km. Energia w bateriach jest uzupełniana przy pomocy pantografu na dachu autobusu, który łączy się z ładowarką zamontowaną na końcowych przystankach. Czas potrzebny na uzupełnienie energii to 3 do 4 minut. Z kolei w nocy, w zajezdni baterie ładowane są z gniazdka.

Dwunastometrowy Urbino electric został zakupiony przez DVB w ramach projektu rozwijania elektromobilności realizowanego przez landy Bawarii i Saksonii.

Z kolei Drezno to kolejne niemieckie miasto, gdzie kursują innowacyjne elektryczne Solarisy. Oprócz stolicy Saksonii można spotkać na ulicach Brunszwiku, Düsseldorfu oraz Hamburga, a wkrótce także w Berlinie oraz Oberhausen.

Elektryczne Solarisy wkrótce pojawią się także w Warszawie. Firma z Bolechowa dostarczy do stolicy 10 sztuk. Pasażerowie elektrycznych Solarisów będą mogli korzystać z wszystkich udogodnień, z jakich korzystają w obecnie używanych przez Miejskie Zakłady Autobusowe pojazdów: klimatyzacji, monitoringu, a także rozbudowanego systemu informacji pasażerskiej. Ale to nie wszystko: w pojazdach będzie także działał internet. Do roku 2016 w taborze warszawskich MZA będzie co najmniej 30 autobusów elektrycznych. Ich bazą docelową stanie się przebudowana zajezdnia Redutowa.

Reklama
Reklama

Warszawa będzie trzecim polskim miastem, które zdecydowało się na wprowadzenie do eksploatacji elektrycznych autobusów: wcześniej zrobiły to Ostrołęka i Jaworzno, które zdecydowały się odpowiednio: na 2 pojazdy 9-metrowe i jeden 12-metrowy.

Autobusy elektryczne i hybrydowe mają w publicznym transporcie nabierać coraz większego znaczenia Według analiz Frost & Sullivan, do 2020 roku sprzedaż takich pojazdów wzrośnie o przeszło jedną piątą, a zamówienia ze strony transportu miejskiego mają sięgnąć poziomu 42 tys. sztuk. Ekologiczny transport miejski wspiera także projekt unijnej dyrektywy dotyczący infrastruktury dla paliw alternatywnych: zakłada on wzrost znaczenia pojazdów zasilanych energią elektryczną. - Hybrydyzacja i elektryfikacja układów napędowych stanie się w niedługim czasie powszechnie obowiązującym trendem w autobusowej komunikacji miejskiej – uważa Frost & Sullivan.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama