Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.06.2015 15:58 Publikacja: 18.06.2015 15:58
Polski producent autobusów, firma Solaris, zdobyła kolejny zagraniczny kontrakt.
Foto: Fotorzepa, Mateusz Dąbrowski MD Mateusz Dąbrowski
Od środy w Dreźnie jeździ elektryczny Solaris Urbino 12, ładowany na postoju za pomocą pantografu. Zakup autobusu polskiej firmy ma być początkiem inwestycji niemieckiego przewoźnika DVB w bateryjne środki transportu publicznego.
Elektryczny Solaris kursuje na linii numer 79, która łączy dzielnice Mickten oraz Ubigau. Posiada silnik o mocy 160 kW oraz baterie o pojemności 200 kWh pozwalające pokonywać do 300 km. Energia w bateriach jest uzupełniana przy pomocy pantografu na dachu autobusu, który łączy się z ładowarką zamontowaną na końcowych przystankach. Czas potrzebny na uzupełnienie energii to 3 do 4 minut. Z kolei w nocy, w zajezdni baterie ładowane są z gniazdka.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas