Od środy w Dreźnie jeździ elektryczny Solaris Urbino 12, ładowany na postoju za pomocą pantografu. Zakup autobusu polskiej firmy ma być początkiem inwestycji niemieckiego przewoźnika DVB w bateryjne środki transportu publicznego.
Elektryczny Solaris kursuje na linii numer 79, która łączy dzielnice Mickten oraz Ubigau. Posiada silnik o mocy 160 kW oraz baterie o pojemności 200 kWh pozwalające pokonywać do 300 km. Energia w bateriach jest uzupełniana przy pomocy pantografu na dachu autobusu, który łączy się z ładowarką zamontowaną na końcowych przystankach. Czas potrzebny na uzupełnienie energii to 3 do 4 minut. Z kolei w nocy, w zajezdni baterie ładowane są z gniazdka.
Dwunastometrowy Urbino electric został zakupiony przez DVB w ramach projektu rozwijania elektromobilności realizowanego przez landy Bawarii i Saksonii.
Z kolei Drezno to kolejne niemieckie miasto, gdzie kursują innowacyjne elektryczne Solarisy. Oprócz stolicy Saksonii można spotkać na ulicach Brunszwiku, Düsseldorfu oraz Hamburga, a wkrótce także w Berlinie oraz Oberhausen.
Elektryczne Solarisy wkrótce pojawią się także w Warszawie. Firma z Bolechowa dostarczy do stolicy 10 sztuk. Pasażerowie elektrycznych Solarisów będą mogli korzystać z wszystkich udogodnień, z jakich korzystają w obecnie używanych przez Miejskie Zakłady Autobusowe pojazdów: klimatyzacji, monitoringu, a także rozbudowanego systemu informacji pasażerskiej. Ale to nie wszystko: w pojazdach będzie także działał internet. Do roku 2016 w taborze warszawskich MZA będzie co najmniej 30 autobusów elektrycznych. Ich bazą docelową stanie się przebudowana zajezdnia Redutowa.