Bezpieczniejsze loty w Europie 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings

W 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings z powodu samobójstwa drugiego pilota w europejskim lotnictwie doszło do zasadniczej zmiany: w kokpicie musi być dwóch pilotów.

Publikacja: 23.03.2025 20:19

Bezpieczniejsze loty w Europie 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings

Foto: Adobe Stock

24 marca 2015 samolot Airbus A320 linii Germanwings lecący z Barcelony do Düsseldorfu rozbił się w masywie Trois Evechés we francuskich Alpach, bo drugi pilot Andreas Lubitz postanowił popełnić samobójstwo. W katastrofie zginęło 144 pasażerów i 6 członków załogi.

W śledztwie okazało się, że Lubitz cierpiał na problemy maniakalno-depresyjne, w młodości przebywał na kuracji w szpitalu psychiatrycznym, potem leczył się u specjalistów, którzy zapisywali mu leki psychotropowe i nasenne. Fiolki leków znaleziono w jego mieszkaniu, a także dwa zwolnienia z powodu niezdolności do pracy, jedno ważne do 29 marca. Chory pilot nie przyznał się swemu pracodawcy do problemów ze zdrowiem, a obowiązujące wówczas przepisy nie pozwalały lekarzom ujawniać danych o chorobie pracodawcom, w tym przypadku dyrekcji linii lotniczej Germanwings.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Boeing szuka chętnych na samoloty, których nie chcą Chińczycy
Transport
Dopłaty do rowerów elektrycznych jeszcze w tym kwartale? W grze nawet 4,5 tys. zł
Transport
Polska Grupa Lotnicza ma nowego prezesa. Jest spoza branży
Transport
LOT ogłosił nowe połączenie. Od jesieni poleci do Marrakeszu
Transport
W PKP Cargo odstąpiono od „porozumienia walentynkowego”