Reklama

Bezpieczniejsze loty w Europie 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings

W 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings z powodu samobójstwa drugiego pilota w europejskim lotnictwie doszło do zasadniczej zmiany: w kokpicie musi być dwóch pilotów.

Publikacja: 23.03.2025 20:19

Bezpieczniejsze loty w Europie 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings

Foto: Adobe Stock

24 marca 2015 samolot Airbus A320 linii Germanwings lecący z Barcelony do Düsseldorfu rozbił się w masywie Trois Evechés we francuskich Alpach, bo drugi pilot Andreas Lubitz postanowił popełnić samobójstwo. W katastrofie zginęło 144 pasażerów i 6 członków załogi.

W śledztwie okazało się, że Lubitz cierpiał na problemy maniakalno-depresyjne, w młodości przebywał na kuracji w szpitalu psychiatrycznym, potem leczył się u specjalistów, którzy zapisywali mu leki psychotropowe i nasenne. Fiolki leków znaleziono w jego mieszkaniu, a także dwa zwolnienia z powodu niezdolności do pracy, jedno ważne do 29 marca. Chory pilot nie przyznał się swemu pracodawcy do problemów ze zdrowiem, a obowiązujące wówczas przepisy nie pozwalały lekarzom ujawniać danych o chorobie pracodawcom, w tym przypadku dyrekcji linii lotniczej Germanwings.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Transport
Inwazja rosyjskich dronów uderzyła w polskie lotnictwo cywilne
Transport
Rosyjski przemysł lotniczy zamiera. Przepaść między Rosją a USA i resztą świata
Reklama
Reklama