Bezpieczniejsze loty w Europie 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings

W 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings z powodu samobójstwa drugiego pilota w europejskim lotnictwie doszło do zasadniczej zmiany: w kokpicie musi być dwóch pilotów.

Publikacja: 23.03.2025 20:19

Bezpieczniejsze loty w Europie 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings

Foto: Adobe Stock

24 marca 2015 samolot Airbus A320 linii Germanwings lecący z Barcelony do Düsseldorfu rozbił się w masywie Trois Evechés we francuskich Alpach, bo drugi pilot Andreas Lubitz postanowił popełnić samobójstwo. W katastrofie zginęło 144 pasażerów i 6 członków załogi.

W śledztwie okazało się, że Lubitz cierpiał na problemy maniakalno-depresyjne, w młodości przebywał na kuracji w szpitalu psychiatrycznym, potem leczył się u specjalistów, którzy zapisywali mu leki psychotropowe i nasenne. Fiolki leków znaleziono w jego mieszkaniu, a także dwa zwolnienia z powodu niezdolności do pracy, jedno ważne do 29 marca. Chory pilot nie przyznał się swemu pracodawcy do problemów ze zdrowiem, a obowiązujące wówczas przepisy nie pozwalały lekarzom ujawniać danych o chorobie pracodawcom, w tym przypadku dyrekcji linii lotniczej Germanwings.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?
Transport
W PKP Cargo rośnie napięcie na linii zarząd – związkowcy
Transport
LOT wybrał dostawcę samolotów dla floty regionalnej. Jednak nie Embraer
Transport
Efekt wojny Izraela z Iranem. Tysiące Rosjan koczują na arabskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
Podróże na Bliski Wschód coraz bardziej ryzykowne