Dzięki niemu adresat przesyłki sam zdecyduje, czy odbierze ją od kuriera, w paczkomacie, czy też punkcie obsługi klienta. Jak tłumaczą w spółce, z usługi skorzystać mogą wszyscy klienci indywidualni, którzy wybrali tę opcję dostawy towaru, jednak – m.in. z uwagi na nieobecność domowników lub brak czasu w dniu doręczenia – chcą odebrać swoją przesyłkę np. z paczkomatu.

Nowa usługa jest bezpłatna. Rozwiązanie początkowo będzie obejmowało możliwość zmiany sposobu odbioru paczek jeszcze w dniu nadania przesyłki, pod warunkiem, że odbiorca podejmie taką decyzję do godziny 23:59. Docelowo opcja przekierowania przesyłek przez odbiorcę ma być możliwa nawet do jednej godziny przed planowanym terminem doręczenia.

– Usługa ta jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich e-konsumentów kupujących w internecie, którzy wybierając opcję dostawy kurierskiej, nie mają pewności, że będą mogli odebrać swoją przesyłkę. Rozwiązanie jest także odpowiedzią na rosnące potrzeby w zakresie wielokanałowości dostaw oraz wysokiej elastyczności podmiotów obsługujących e-sklepy w zakresie logistycznym. Jesteśmy przekonani, że wdrażane przez nas rozwiązanie doskonale sprawdzi się także podczas zbliżającego się świątecznego sezonu zakupowego, gdyż jak pokazuje nasze dotychczasowe doświadczenie, zakupy online w tym okresie biją absolutne rekordy popularności i zmuszają operatorów kurierskich do pełnej mobilizacji – komentuje Sebastian Anioł, prezes InPostu.

Spółka z grupy Integer.pl rozpoczęła działalność na rynku przesyłek kurierskich w I połowie 2015 r. W ramach grupy istniej działa w Polsce 1700 paczkomatów oraz ponad 7 tys. placówek pocztowych. Firma realizuje 50 tys. przesyłek dziennie – to ponad milion przesyłek miesięcznie.