Co się dzieje z terminalem Andreas? Na jakim etapie jest jego sprzedaż?
Zacznijmy od tego, że terminal Andreas jest terminalem prywatnym, działającym w granicach administracyjnych portu Szczecin, na którym przy użyciu własnego terenu i infrastruktury dobrze działa biznes polegający na przeładunku i obsłudze zboża oraz innych ładunków sypkich. O ile wiadomo, trwa właśnie proces sprzedaży udziałów w spółce Andreas innemu podmiotowi. Myślę, że gdy ta transakcja będzie zakończona, to nowy właściciel ogłosi to publicznie. Według informacji, które my mamy jako zarząd portu, obecnie i co najmniej przez najbliższe miesiące spółka nie planuje zmiany profilu swojej działalności i będzie kontynuować obsługę branży rolnej, w tym przeładunek zbóż w dotychczasowym zakresie. Przyszły właściciel ma w planach rozwój istniejącej działalności, tj. obsługi zbóż i innych towarów masowych, miedzy innymi poprzez rozbudowę zdolności przeładunkowych, ale również rozszerzenie bazy produktowej wraz z budową nowej bazy magazynowej. Ponadto terminal ma się wyposażyć w zautomatyzowany system transportowo-logistyczny oraz zostać przystosowanym do najwyższych standardów bezpieczeństwa obsługi przeładunków morskich.