Reklama

Nowy zarząd LOT na przełomie stycznia i lutego

Do końca stycznia lub na początku lutego rada nadzorcza PLL LOT powinna wyłonić nowy zarząd spółki - zapowiedział w Sejmie wiceminister skarbu Filip Grzegorczyk. Uzależnił rewizję strategii przewoźnika od wyników audytu spółki.

Publikacja: 14.01.2016 12:43

Nowy zarząd LOT na przełomie stycznia i lutego

Wiceminister skarbu odpowiadał na pytania posłów PiS Macieja Małeckiego i Marka Suskiego ws. sytuacji w PLL LOT, powołania nowego zarządu spółki oraz terminu wyników audytu przewoźnika.

"Postępowanie konkursowe trwa (na stanowiska prezesa zarządu oraz dwóch członków zarządu PLL LOT - PAP). Sądzę, że do końca stycznia, na początku lutego z pewnością rada nadzorcza wyłoni nowy zarząd" - podkreślił.

Zapewnił, że minister skarbu zadba o to, by audyt spółki został zakończony w możliwie najszybszym terminie. Zapowiedział, że od wyników tego audytu zależeć będą inne istotne kwestie, w tym rewizja strategii.

Podkreślił, że z końcem 2015 r. "formalnie zakończyła się realizacja planu restrukturyzacji w spółce". Jak mówił, to umożliwia PLL LOT otwieranie nowych połączeń. Zwrócił uwagę na flotę, którą dysponuje polski przewoźnik. "Generalnie jest ona nie do końca dostosowana do planów spółki, czy do jej strategii. Jest to poważny problem LOT-u" - ocenił.

"Realnym zagrożeniem dla LOT-u jest spór zbiorowy wygenerowany przez zarząd LOT-u w 2010 roku. W związku z działaniami ówczesnego zarządu zostały wręczone wypowiedzenia (...) pracownikom LOT-u. Na dzień dzisiejszy w pierwszej instancji zakończyły się cztery sprawy sądowe wyrokiem przyznającym rację pracownikom. Sprawy obecnie są toczone przed sądem drugiej instancji. Natomiast trzeba mieć na względzie pewien efekt domina, który może nastąpić. To może w konsekwencji prowadzić do wzrostu wydatków na wynagrodzenia - około 50 mln zł rocznie. Co w sytuacji LOT-u (...) jest groźne" - zaznaczył.

Reklama
Reklama

Ocenił, że w spółce została przeprowadzona tylko restrukturyzacja kosztowa. "Nie przeprowadzono restrukturyzacji organizacyjnej, nie usprawniono określonych procesów. Zatem można ostrożnie powiedzieć, że efekty działań restrukturyzacyjnych mogą budzić pewne wątpliwości z punktu widzenia stabilnego rozwoju spółki" - powiedział Grzegorczyk.

Pod koniec grudnia ub.r. rada nadzorcza PLL LOT zdecydowała o odwołaniu dwóch członków zarządu: Ewy Kołowieckiej, członka zarządu ds. operacyjnych oraz Macieja Dziudzika, członka zarządu ds. finansowych. Wcześniej Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PLL LOT zdecydowało o odwołaniu sześciu i powołaniu dziewięciu nowych członków RN LOT.

Ze składu RN odwołano wtedy: Zbigniewa Ćwiąkalskiego, Tomasza Dziedzica, Pawła Łatacza, Małgorzatę Molas, Bartosza Sosnowskiego i Macieja Wituckiego. Powołano za to Wojciecha Kownasa, Andrzeja Rymuta, Irenę Sączek, Dominika Hunka, Agnieszkę Rasińską, Krzysztofa Zgorzelskiego, Ryszarda Klimczyka, Mirosława Stanisławskiego i Andrzeja Wysockiego.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa, który posiada 99,82 proc. akcji, TFS Silesia - 0,144 proc. akcji oraz pracownicy - 0,036 proc. akcji.

Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
To będzie zima stulecia. Wysyp połączeń na polskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama