Aktualizacja: 21.01.2016 20:00 Publikacja: 21.01.2016 20:00
Przyszłości europejskiego lotnictwa poświęcona była konferencja w Amsterdamie zorganizowana 21 stycznia przez prezydencję holenderską. Wszyscy, bez wyjątku – i regulatorzy ruchu, i przewoźnicy – oceniają pozytywnie strategię, jaką komisarz ds. transportu Violeta Bulc przedstawiła na początku grudnia 2015 r. Ale ponad połowa z ponad tysiąca uczestników amsterdamskiej konferencji lotniczej nie wierzy, że jej się to uda.
– Strategia jest dobra, bardzo dobra. Ale ważniejsze od tego jest, czy w jakiejkolwiek części rzeczywiście zostanie wprowadzona w życie – mówił w Amsterdamie Willie Walsh, prezes International Airlines Group (British Airways, Iberia, Vueling). – Co z tego, że mieliśmy już doskonałe plany stworzenia jednolitego europejskiego nieba (SES), najpierw jeden, potem kolejny, a później jeszcze SESAR (projekt całkowitej przebudowy systemu zarządzania niebem), skoro nikt tak naprawdę nie brał tych projektów na poważnie – mówił Willie Walsh. Nie ukrywał, że całym sercem wraz z kolegami popiera rozwiązania komisarz Bulc, która jako pierwszy brukselski urzędnik postanowiła na serio zająć się tym problemem. – Nikt pani nie kibicuje bardziej szczerze niż my– podkreślał.
Rosyjski dyktator podpisał dekret wymuszający na rosyjskich taksówkarzach przesiadkę na samochody marki łada i a...
Rosyjska awiacja sypie się coraz mocniej. Najczęściej wysiadają silniki i opony, których rosyjskie linie nie maj...
Za unijne pieniądze PKP Intercity kupi ponad pół setki szybkich lokomotyw i zmodernizuje blisko ćwierć tysiąca w...
Grupa PKP Cargo chce zbyć udziały w Euroterminalu Sławków i Terminalach Przeładunkowych Sławków-Medyka. Zarząd z...
Po raz pierwszy Bruksela szykuje się do ukarania rosyjskiego koncernu, którego spółka zależna miała kluczowe zna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas