Reklama

Unijna komisarz ds. transportu Violeta Bulc chciałaby przychylić nieba branży lotniczej

Unijna komisarz ds. transportu Violeta Bulc chciałaby przychylić nieba branży lotniczej. Przewoźnicy trzymają kciuki, ale w sukces nie wierzą.

Publikacja: 21.01.2016 20:00

Przyszłości europejskiego lotnictwa poświęcona była konferencja w Amsterdamie zorganizowana 21 stycznia przez prezydencję holenderską. Wszyscy, bez wyjątku – i regulatorzy ruchu, i przewoźnicy – oceniają pozytywnie strategię, jaką komisarz ds. transportu Violeta Bulc przedstawiła na początku grudnia 2015 r. Ale ponad połowa z ponad tysiąca uczestników amsterdamskiej konferencji lotniczej nie wierzy, że jej się to uda.

– Strategia jest dobra, bardzo dobra. Ale ważniejsze od tego jest, czy w jakiejkolwiek części rzeczywiście zostanie wprowadzona w życie – mówił w Amsterdamie Willie Walsh, prezes International Airlines Group (British Airways, Iberia, Vueling). – Co z tego, że mieliśmy już doskonałe plany stworzenia jednolitego europejskiego nieba (SES), najpierw jeden, potem kolejny, a później jeszcze SESAR (projekt całkowitej przebudowy systemu zarządzania niebem), skoro nikt tak naprawdę nie brał tych projektów na poważnie – mówił Willie Walsh. Nie ukrywał, że całym sercem wraz z kolegami popiera rozwiązania komisarz Bulc, która jako pierwszy brukselski urzędnik postanowiła na serio zająć się tym problemem. – Nikt pani nie kibicuje bardziej szczerze niż my– podkreślał.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama