Wraca nocny pociąg Berlin-Paryż. Ogromne zainteresowanie pasażerów

Znów zaczną kursować nocne pociągi między Berlinem a Paryżem. W 2014 roku Deutsche Bahn zlikwidowała pociągi nocne na tej trasie ze względu na niskie zainteresowanie pasażerów. Prawie dziesięć lat później wagony sypialne wróciły na tory. I mamy do czynienia z „prawdziwym boomem rezerwacyjnym”.

Publikacja: 11.12.2023 10:37

Znów zaczną kursować nocne pociągi między Berlinem a Paryżem

Znów zaczną kursować nocne pociągi między Berlinem a Paryżem

Foto: AFP

Jak poinformowała niemiecka kolej, pierwszy pociąg jadący do Paryża i Brukseli wyruszy w poniedziałek wieczorem 11 grudnia. Połowa pociągu pojedzie nocą do stolicy Francji, druga do stolicy Belgii. Szef kolei Richard Lutz i federalny minister transportu Volker Wissing zapowiedzieli obecność na inauguracji połączenia.

Czytaj więcej

PKP Intercity zapowiada nowe połączenie zagraniczne. Podróż ma trwać całą noc

Nowe połączenie kolejowe z Berlina pojawiło się w ofercie w związku z dużą zmianą rozkładu jazdy. W przyszłości pociąg nocny będzie kursował trzy razy w tygodniu z Berlina do Brukseli i Paryża. Od października 2024 r. codziennie będzie w ruchu tzw. Nightjet. Połączenie obsługiwane jest przez Austriackie Koleje Federalne (ÖBB), francuską kolej państwową SNCF i belgijską NMBS/SNCB.

Przedstawiciele Deutsche Bahn zapewniają, że zainteresowanie tym połączeniem jest ogromne. „Nowe połączenia nocnymi kolejami są bardzo dobrze obsadzone w okresie świątecznym” -zapewnia DB. „Gdy tylko uruchomimy nowe nocne połączenie kolejowe wspólnie z naszymi partnerskimi kolejami, nastąpi prawdziwy boom rezerwacyjny” – zapewnia niemiecka kolej.

Po 9 latach wracają nocne pociągi Deutsche Bahn

W 2014 roku niemiecka kolej przestała oferować pociągi nocne. Popyt był wówczas zbyt niski. Wraz z ostatnią transformacją transportu, tj. odchodzeniem od paliw kopalnych w kierunku bardziej zrównoważonych społecznie i ekologicznie środków transportu, nocne pociągi na długich dystansach ponownie zyskują na znaczeniu jako alternatywa dla samolotów.

Czytaj więcej

Pociągiem z Polski do Chorwacji. RegioJet dostał zgodę UTK na połączenie

Wraz z kilkoma europejskimi przewoźnikami partnerskimi Deutsche Bahn ponownie poszerza swoją ofertę o połączenia nocne. Celem jest połączenie nocnymi pociągami 13 europejskich miast liczących ponad miliony mieszkańców. W sprawę zaangażowane są także Szwajcarskie Koleje Federalne. Po raz pierwszy od niedzieli na trasach Wiedeń – Hamburg i Innsbruck – Hamburg kursuje bardziej komfortowy pociąg nocny. Jak ogłosiło ÖBB, wszystkie przedziały wagonu sypialnego mają teraz własne toalety i prysznice. Wagony sypialne mają dwa miejsca siedzące, a wagony kuszetkowe cztery. Nowy pociąg z dwoma wagonami siedzącymi, dwoma sypialnymi i trzema kuszetkami oferuje 254 miejsca siedzące.

Jak poinformowała niemiecka kolej, pierwszy pociąg jadący do Paryża i Brukseli wyruszy w poniedziałek wieczorem 11 grudnia. Połowa pociągu pojedzie nocą do stolicy Francji, druga do stolicy Belgii. Szef kolei Richard Lutz i federalny minister transportu Volker Wissing zapowiedzieli obecność na inauguracji połączenia.

Nowe połączenie kolejowe z Berlina pojawiło się w ofercie w związku z dużą zmianą rozkładu jazdy. W przyszłości pociąg nocny będzie kursował trzy razy w tygodniu z Berlina do Brukseli i Paryża. Od października 2024 r. codziennie będzie w ruchu tzw. Nightjet. Połączenie obsługiwane jest przez Austriackie Koleje Federalne (ÖBB), francuską kolej państwową SNCF i belgijską NMBS/SNCB.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Koleje Dużych Prędkości w ramach CPK zbudują polskie firmy