Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 16.07.2025 00:51 Publikacja: 14.10.2023 13:44
Foto: AdobeStock
Tani brytyjski przewoźnik uznał, że po okresie pandemii nadszedł czas przedstawienia długofalowego planu rozwoju, a do tego są potrzebne większe i oszczędniejsze w eksploatacji samoloty. Prezes Johan Lundgren poinformował, że po zgodzie akcjonariuszy easyJet zamówi u Airbusa 157 najmniejszych A220 z opcją kupna dalszych 100 największych wąskokadłubowych A3231neo..
Przewoźnik używa obecnie 330 maszyn, najstarsze zacznie wycofywać. W 2024 r. chce mieć ponad 450 samolotów, głównie A3420neo i A321neo. Wcześniej zamówił 158 maszyn, do 2029 r. ma dostać 90 A320neo i 68 A321neo. To zapewni mu nowoczesną flotę 384 sztuk nowej generacji i zwiększenie przewozów. Średnia liczba miejsc w samolotach wzrośnie wtedy do ponad 200 z obecnych 179.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas