Reklama
Rozwiń
Reklama

PKP inwestuje 258 mln zł w poprawę połączeń w Krakowie

Przeszło ćwierć miliarda złotych wyda PKP na budowę torów, nowych przystanków i usprawnienie połączeń w rejonie Krakowa.

Publikacja: 18.02.2016 13:15

Efektem prac ma być skrócenie przejazdu pociągów dalekobieżnych w kierunku Zakopanego o około 12-15 minut, a pociągów lokalnych o około 5 minut. Poprawi się także przejazd w kierunku Skawiny oraz Oświęcimia. Zwiększy się bezpieczeństwo i podniesie komfort podróży dzięki zaplanowanym nowym węzłom przesiadkowym.

Będą dwa nowe przystanki. Pierwszy z nich powstanie w dzielnicy Zabłocie, gdzie w ub. roku wyburzono dotychczasowy przystanek. Nowy (przystosowany do obsługi niepełnosprawnych) zostanie przesunięty o 50 metrów bliżej Wisły. Pasażerowie będą wychodzić na peron schodami z hali przystankowej znajdującej się pod torami. Obecnie w sąsiedztwie prowadzone są roboty torowe i prace związane z budową wiaduktu kolejowego na linii Kraków Główny – Medyka. Od połowy marca pociągi będą już kursować nowym torem po części stawianego wiaduktu. Wtedy zamknięty zostanie drugi tor i ruszy rozbiórka nasypu, a następnie budowa drugiej części wiaduktu oraz nowych torów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama