Reklama

Irlandzki przewoźnik niskokosztowy Ryanair rozpoczyna oferowania połączeń czarterowych

Ryanair działa w swoim stylu: z rozmachem marketingowym, ale tak naprawdę ostrożnie. Na czartery przeznaczył jeden samolot, który dotąd służył do... szkolenia załóg.

Aktualizacja: 10.03.2016 12:21 Publikacja: 10.03.2016 11:32

Irlandzki przewoźnik niskokosztowy Ryanair rozpoczyna oferowania połączeń czarterowych

Foto: Bloomberg

Boeing 737-700 jest luksusowy - ma mniej foteli niż zwykle w maszynach tej linii, bo tylko 60, i są one wyściełane skórą. Oferta Ryanaira skierowana jest do firm i drużyn sportowych, ceny mają być bardzo konkurencyjne do już oferowanych.

Jak mówi rzecznik Ryanaira, Robert Kiely, to oferta „najlepsza na rynku". Ale za szampana i jedzenie na pokładzie trzeba będzie dopłacić. Sądząc po stawkach na pokładach linii, gdzie mała butelka wody mineralnej kosztuje 2,5 euro, tanio nie będzie.

To kolejny krok Ryanaira w kierunku zwiększenia oferty dla biznesu. W 2014 roku linia, znana dotychczas z przewożenia stłoczonych pasażerów z punktu A do punktu B, wprowadziła elastyczną taryfę rezerwacyjną, zaoferowała możliwość wykupienia pierwszeństwa przy wejściu na pokład i numerowane miejsca. Kawę instant zastąpiła „prawdziwa".

Dotychczas samoloty Ryanaira można było wynajmować, ale tylko poza sezonem. - Teraz zobaczymy, czy znajdzie się popyt na stałą usługę, np. wynajem na godziny - mówił Kiely.

Dziś średnia cena biletu Ryanaira w normalnych lotach wynosi 47 euro przy przelocie w jedną stronę. Teraz przelot czarterem np. na trasie Londyn-Genewa i z powrotem ma łącznie kosztować 33 tys. funtów - czyli 550 funtów na osobę.

Reklama
Reklama

Zasięg boeinga B737-700 pozwala na wykonanie 6-godzinnego lotu z 60 osobami na pokładzie i np. pozwala dolecieć z Londynu do Afryki Północnej, Turcji czy Izraela. ta oferta Ryanaira nie zwala z nóg. PrivateFly lata z Londynu na porównywalnych trasach za 350 funtów od osoby i zarabia.

Ryanair ma jednak pole do manewru, bo np. taniej kupuje paliwo. Średni koszt lotu dla B737-700, to 8-9 tys. funtów, plus opłaty handlingowe i lotniskowe. Linie czarterowe operujące mniejszymi maszynami mają koszty znacznie niższe, np. przeloty odrzutowcami 12-osobowymi kosztują po 1,5 tys. funtów za godzinę lotu. Największa brytyjska firma czarterowa, Hunt&Palmer - oferująca 45-miejscowy B737 - inkasuje 56 tys. funtów za lot powrotny z Londynu do Rzymu z trzydniowym postojem na miejscu. Przelot Londyn-Malaga-Londyn z jednym noclegiem, to wydatek 49 tys. funtów.

Zdaniem konkurencji, Irlandczycy mogą mieć kłopoty np. z kateringiem, bo nie mają doświadczenia, ale oferta z pewnością jest interesująca, chociażby ze względu na popyt na przeloty np. podczas Euro 2016, które odbędzie się we Francji.

Transport
Administracja Trumpa umarza 11 mln dol. kary dla Southwest Airlines
Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama