Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.10.2025 14:14 Publikacja: 29.12.2022 17:46
Foto: Bloomberg
Wstępne śledztwo uruchomione tuż po świętach na podstawie zarzutów organizacji konsumentów Codacons Sicilia dotyczy Ryanaira, Wizz Aira, easyJeta i włoskiego przewoźnika ITA Airways. Podejrzenia dotyczą praktyki skoordynowanych podwyżek cen biletów w lotach między głównymi miastami północnych i środkowych Włoch — Mediolanem, Turynem, Bolonią i Rzymem — a Sycylią w okresie świątecznych urlopów — pisze dziennik „La Tribune”.
Według urzędu AGCM, poza kilkoma połączeniami, wraz ze zbliżaniem się świąt dochodziło do stałej i powszechnej podwyżki cen biletów lotniczych. Najwięcej tracili korzystający z klasy ekonomicznej. Urząd poparł to tabelą danych. A przykładowo wymienił loty z Mediolanu (lotniska Malpensa, Linate, Bolonia) do Katanii i Palermo. Średnia cena biletu na 23 grudnia doszła do 201 euro, o ponad 700 proc. więcej wobec ceny ok. 28 euro, stosowanej po okresie świątecznym. Wysoka cena obowiązywała mimo, że te 4 linie oferowały do 20 lotów dziennie na trasach Mediolan-Palermo i Mediolan-Katania. Ceny skoczyły także w lotach z Rzymu. Bilet Ryanaira na lot Rzym-Palermo 23 grudnia kosztował 373 euro, a na 8 stycznia tylko 40 euro. Bilet powrotny, z wylotem 23 grudnia i powrotem, 6 stycznia, doszedł do 438 euro. Włoski przewoźnik zwiększył swe stawki trzykrotnie, na pierwszy rzut oka nie widać tu zmowy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas