Reklama

Ładowanie e-aut w Polsce może być coraz trudniejsze

W ciągu czterech lat park e-samochodów urósł prawie ośmiokrotnie, a sieć ogólnodostępnych stacji ładowania zaledwie trzykrotnie. Jest ryzyko, że ta dysproporcja może stale się powiększać.

Publikacja: 16.05.2022 21:00

Ładowanie e-aut w Polsce może być coraz trudniejsze

Foto: Adobe Stock

Pod koniec kwietnia 2022 r. w Polsce funkcjonowało 2166 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych z 4217 punktami – poinformowało w poniedziałek Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA). Tymczasem liczba samochodów osobowych z elektrycznym napędem wzrosła w ub. miesiącu o 87 proc. r./r., sięgając 44,7 tys. Z wyliczeń Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych (FPPE) wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat liczba e-aut przypadających na jeden punkt ładowania wzrosła dwukrotnie, a przedstawiciele branży motoryzacyjnej nie ukrywają obaw przed dalszym rozchodzeniem się słabego tempa rozwoju infrastruktury i szybko rosnącego popytu na e-auta. – Tempo rozbudowy sieci stacji wymaga przyspieszenia – zaapelował Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama