Reklama

Turkish Airlines zarobią w Rosji. Wielka umowa turystyczna

Narodowy turecki przewoźnik, Turkish Airlines, podpisał umowę z biurami podróży na przewiezienie w tym roku 1,5 mln rosyjskich turystów do tureckich kurortów. A przy wsparciu tego przewoźnika dodatkowo powstanie linia czarterowa, która będzie woziła turystów wyłącznie między Rosją a Turcją.

Publikacja: 11.04.2022 15:53

Turkish Airlines zarobią w Rosji. Wielka umowa turystyczna

Foto: Bloomberg

Cały program, w tym także przeznaczenie 300 mln dolarów na stworzenie nowego przewoźnika oraz drugie tyle dla touroperatorów, jest wspierany przez rząd turecki i ma za zadanie uratowanie tegorocznego letniego sezonu turystycznego.

Turkish Airlines, które są dzisiaj jednym z niewielu zagranicznych przewoźników nadal wożących Rosjan na wakacje, podpisały porozumienie z biurami podróży sprzedającymi pakiety wakacyjne w Rosji. Są to Anet Tour, Pegas Touristik i bardzo aktywny także w Polsce Coral Travel. Umowa jest częścią wielkiego planu ratowania tureckiej branży turystycznej uruchomionego przez tureckie resorty kultury i turystyki, transportu i infrastruktury, skarbu i finansów. Rząd przeznaczył na ten cel 300 mln dolarów w formie gwarancji bankowych.

Jak pisze dziennik „Sabah” Turkish Airlines w tej chwili negocjują z touroperatorami warunki tego kontraktu. Natomiast oferowanie 1,5 mln miejsc zostało już zawarte w specjalnej umowie, w której gwarantem jest tureckie Ministerstwo Kultury i Turystyki.

Czytaj więcej

Komisja Europejska zamyka niebo dla kolejnych rosyjskich linii

Turkish Airlines po wybuchu konfliktu rosyjsko-ukraińskiego znacznie ograniczyły aktywność na swoich rosyjskich trasach. Nie wozi również Rosjan, którzy chcieliby w Stambule czy Antalii przesiąść się na inne połączenia tego przewoźnika, bo skończyło z rejsami tranzytowymi.

Reklama
Reklama

Nowy program, w który zaangażował się turecki rząd ma wesprzeć rodzimą branżę turystyczną. Przed inwazją na Ukrainę i to przez wiele poprzedzających lat, Rosjanie byli w Turcji największą zagraniczną grupą turystyczną. W 2021 roku w tym kraju wypoczywało 4,7 mln Rosjan, a przecież był to rok, kiedy obowiązywały pandemiczne ograniczenia. W tym roku Turcy oczekiwali, że liczba rosyjskich turystów jeśli się nie podwoi, to przynajmniej przekroczy 7 milionów. Po inwazji stało się to nierealne nie tylko z powodu braków możliwości przelotu, ale i kłopotów Rosjan z płatnościami. Wyraźnie jednak tureckie biura podróży znalazły jakieś wyjście.

Turkish Airlines nie są jedynym przewoźnikiem, który chce wozić Rosjan. Niskokosztowy Pegasus zaoferował pół miliona miejsc. A przy współpracy z Turkish Airlines ma powstać nowa linia czarterowa, która będzie operowała wyłącznie na trasach rosyjsko-tureckich i jeszcze w tym roku przewiezie przynajmniej milion pasażerów. Bazą nowego przewoźnika ma być Antalia na południu kraju.

Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama