Aktualizacja: 22.12.2020 06:18 Publikacja: 21.12.2020 21:00
Foto: Adobe Stock
Koniec 2020 roku przynosi przyspieszenie w inwestycjach drogowych. Dziś ma być włączony do ruchu wyczekiwany przez kierowców fragment Południowej Obwodnicy Warszawy: 6,5 km pomiędzy węzłami Wilanów i Wał Miedzeszyński oraz 7,5 km od Wału Miedzeszyńskiego do węzła Lubelska, do tego 3,5 km drogi S17 w ramach samego węzła Lubelska.
Czytaj także: Jakie drogi powstaną w przyszłym roku?
Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia udostępniona dla kierowców ma zostać północna obwodnica Krakowa oraz odcinek drogi ekspresowej S7 od Krakowa do Widomej. Otwarcie obu dróg ma usprawnić ruch samochodowy w okolicach Krakowa.
Nie będzie pięcioletniej umowy między linią lotniczą Ryanair a lotniskiem w Modlinie. Port lotniczy i irlandzki przewoźnik nie uzgodniły na czas warunków – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Nie będzie długoterminowej umowy między Ryanairem i lotniskiem w Modlinie. Strony nie były w stanie na czas uzgodnić warunków - dowiedziała się nieoficjalnie „Rzeczpospolita”.
LOT znalazł się w czołówce najbardziej punktualnych linii lotniczych na świecie. Z kolei zarejestrowany w Polsce, należący do Grupy Ryanaira Buzz jest na samym końcu rankingu.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Brak kontraktów o dużej wartości powoduje, że narodowy przewoźnik cały czas ponosi straty. Redukcja kosztów nie wystarcza do wypracowania zysków.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Przewoźnicy liczą, że rząd zgodzi się na zmiany zasad wyliczania wynagrodzeń kierowców i składek ZUS oraz pozwoli wliczyć diety i delegacje w koszty.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Polscy przedsiębiorcy domagają się nowych zasada wynagradzania kierowców, wprowadzone dwa lata temu są zbyt kosztowne.
Rolnicza blokada przejścia samochodowego w Medyce jest zawieszona, ale i tak na kolej trafia coraz więcej ładunków. Cały czas kolejarze tracą dużo czasu na przejściach granicznych.
Popyt na naczepy zmalał o jedną trzecią, Wielton puka do banków o dodatkowe kapitały i wchodzi na nowe rynki.
Komisja Europejska lekkomyślnie podchodzi do elektryfikacji transportu ciężkiego, nie patrząc na koszty tego procesu, który wymagać będzie wydania dziesiątków miliardów złotych na wzmocnienie dróg.
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas