Reklama

Tylko 50 falconów Dassaulta

Francuski producent samolotów dyspozycyjnych Dassault Aviation uprzedził, że w tym roku dostarczy tylko 50 maszyn Falcon zamiast przewidziancyh 60 z powodu słabych perspektyw handlowych.

Publikacja: 24.07.2016 13:24

Francuski producent samolotów dyspozycyjnych Dassault Aviation uprzedził, że w tym roku dostarczy tylko 50 maszyn Falcon zamiast przewidzianych 60 z powodu słabych perspektyw handlowych.

- Jesteśmy niemal zwierciadle gospodarki w skali makro — stwierdził na konferencji prasowej prezes Eric Trappier i wymienił kryzys w Brazylii, zwolnienie tempa w Chinach, spadek przychodów z sportu ropy naftowej. Do tego doszły znaki zapytania o konsekwencje Brexitu. W maju prezes wspomniał agencji Reutera, że trudno będzie zrealizować plan dostaw 60 sztuk.

- Ustawiamy się pod względem produkcji na niskim poziomie na pewien czas — wyjaśnił teraz. Na skutek słabego rynku, Francuzi i ich konkurenci: amerykański Gulfstream, kanadyjski Bombardier i brazylijski Embraer prowadzą wojnę cenową, która powoduje także spadek wartości samolotów używanych — podkreślił Trappier.

Po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń w USA i w Europie Falcon 8X pojawi się na niebie w IV kwartale, zgodnie z harmonogramem producenta. Falcon 5X wejdzie z kolei do eksploatacji dopiero w I półroczu 2020 zamiast pod koniec 2017 r. z powodu trudności z silnikiem Silvercrest firmy Snecma (grupa Safran). Dassault rozmawia z Safranem o wysokości kompensaty za zwłokę.

W pierwszej polowe roku Dassault Aviation osiągnęła obroty 1,662 mld euro, analitycy liczyli na 1,15 mld, teraz potwierdziła spadek obrotów w całym roku. Zysk operacyjny wyniósł 125 mln euro (liczono na 143 mln), dając marżę 7,5 proc. wobec 8,6 proc. rok temu.

Reklama
Reklama

Grupa produkuje także myśliwce wielozadaniowe Rafale, ustabilizowała rytm ich redukcji ma poziomie 2 co miesiąc, ale może zwiększyć do trzech w razie nowych kontraktów. Liczy na sprzedanie Indiom 36 takich maszyn, negocjacje już zakończono, producent czeka tylko na ostateczną decyzję rządu w Delhi. Gdyby doszło do dalszego opóźnienia, Francuzi zmniejszą ich produkcję do jednego myśliwca miesięcznie.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama