Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.04.2017 15:20 Publikacja: 02.04.2017 15:20
Włosi są jedynym kandydatem, chcą kupić pakiet kontrolny w stoczni z Saint-Nazaire, w której państwo ma 33,34 proc. udziałów stanowiącą mniejszość blokującą istotnych decyzji, a resztę koreańska STX Offshore & Shipbuilding. Koerańczycy chcą się pozbyć udziału, władze francuskie nie chcą z kolei stracić kontroli nad firmą o strategicznym znaczeniu. Rozmowy o układzie własnościowym trwają od kilku tygodni.
Francuzom zależy, by Fincantieri nie miała większości udziałów, by zachować działalność stoczni w Saint-Nazaire, podobnie sieć dostawców i kooperantów, by nie doszło do przenoszenia zamówień do stoczni we Włoszech, by udziałowcem stoczni stała się państwowa stocznia wojskowa DCNS i by Francuzi zachowali własność rozwiązań przemysłowych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Włoska regionalna linia lotnicza SkyAlps planuje zadebiutować na Lotnisku Chopina, uruchamiając bezpośrednie rej...
Rosyjski generał, który wydał rozkaz zestrzelenia samolotu rejsowego Azerbaijan Airlines, nie został ukarany. Wr...
Z braku maszyn Rosjanie sięgają po stare samoloty. Maszyna An-24, przewożąca 49 osób, rozbiła się na dalekim wsc...
Rosyjskie lotnictwo pasażerskie jest to coraz większej zapaści. Z braku maszyn sięga po stare samoloty. Dziś ran...
Ryanair grozi, że jeśli wejdą cła na samoloty, to nie odbierze swoich boeingów. Dla Embraera 50-proc. taryfa ozn...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas