Reklama

Boeingi 777-200 uziemione po incydencie w Denver

Boeing oraz amerykańscy, japońscy i koreańscy regulatorzy rynku lotniczego nakazali uziemienie wszystkich starszych modeli Boeinga 777-200. Są one wyposażone w silniki Pratt&Whitney, takie same jak ten, który zapalił się w samolocie United Airlines lecącym z Denver na Hawaje.

Aktualizacja: 22.02.2021 14:36 Publikacja: 22.02.2021 10:46

Fragment silnika Boeinga 777-200

Fragment silnika Boeinga 777-200

Foto: AFP

Tuż po starcie z Denver odpadła część wlotu silnika, a potem reszta jego obudowy. Cały silnik wkrótce po tym stanął w płomieniach. Jego części spadły na przedmieścia Denver i do rangi cudów należy zaliczyć fakt, że poza stratami materialnymi (jedna z części przebiła dach nad kuchnią jednego z budynków) nikomu nic się nie stało. Załoga maszyny szybko odcięła dopływ paliwa do uszkodzonego silnika i bezpiecznie wylądowała na lotnisku, z którego wystartowała.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama