Konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman wykonało dwujezdniową drogę o długości blisko 20 kilometrów z czterema węzłami: w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie oraz Wodzisławiu. Inwestycja kosztowała 428 mln złotych.
Nowa droga ekspresowa wraz z 4-kilometrową obwodnicą Wodzisławia w znaczącej części powstała na przebiegu dawnej jednojezdniowej drogi nr 7. Na nowo wybudowanym odcinku znalazło się ponad trzydzieści obiektów: 6 mostów, 9 wiaduktów, 2 kładki dla pieszych i przejścia dla zwierząt. Wybudowano także połączenia trasy z lokalnymi drogami.
Nowy 20-kilometrowy fragment S7 pozwoli skrócić czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Krakowem i zwiększy bezpieczeństwo ruchu. To kolejny etap budowy trasy biegnącej z Gdańska przez Warszawę, Kielce i Kraków w kierunku południowej granicy państwa. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, trwa jeszcze budowa 21-kilometrowego odcinka S7 pomiędzy Chęcinami a Jędrzejowem, a przed końcem tego roku planowane jest podpisanie umowy na budowę niespełna 8-kilometrowego fragmentu trasy od granicy województw świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej. Cały świętokrzyski odcinek S7 o długości 100 kilometrów ma być gotowy w 2020 roku. Obecnie na terenie województwa wybudowano niespełna trzy czwarte trasy.
W tym roku do ruchy ma być włączonych prawie 400 kilometrów nowych dróg. To przeszło trzy razy tyle, co w roku ubiegłym, kiedy uruchomiono zaledwie 124 km. To właśnie ekspresówka S7 będzie trasą, która wydłuży się najbardziej. Ale wydłużają się także nowe odcinki tras S3 i S5. W sumie do wydania na budowę dróg w tym roku jest ponad 21 mld złotych. Drogowe przyspieszenie będzie natomiast jeszcze bardziej widoczne w latach 2018-2019, gdy zaczną się domykać całe szlaki komunikacyjne.