W piątek drogowcy włączyli do ruchu brakującą wschodnią jezdnię na odcinku Sulechów – Zielona Góra Północ. Ruch odbywa się już po dwóch jezdniach w obu kierunkach.
Finalizacja inwestycji została jednak opóźniona. Zgodnie z podpisaną w kwietniu 2015 roku umową, miała się ona zakończyć w sierpniu. Jednak ze względu na konieczność poszerzenia zakresu prac naprawczych na pierwszej jezdni, termin dokończenia drugiej został wydłużony do połowy października. W dodatku jeszcze przez długi czas na odcinku Sulechów – Zielona Góra występować będzie jeszcze jedno utrudnienie: zwężenie do jednej jezdni na moście na Odrze. Rozbiórka starego mostu i budowa nowego w jego miejscu (w ciągu pierwszej jezdni) ma się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku.
Włączony w piątek do ruchu odcinek to kolejna część S3 udostępniana w ostatnim czasie kierowcom. Na początku września otwarta została druga nitka obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego. Do tej pory ta część ekspresówki była wąskim gardłem, zatykającym się zwłaszcza w czasie wakacji. Wcześniej, jeszcze w końcu ubiegłego roku, udało się zlikwidować zatory w rejonie Międzyrzecza, gdy uruchomiona została zachodnia jezdnia tamtejszej obwodnicy. Tam podobnie jak w Gorzowie budowa ciągnęła się latami: wschodnia jezdnia została oddana do użytku jeszcze w sierpniu 2006 roku.
Cały fragment S3 na terenie województwa lubuskiego liczy 200 kilometrów. Jego budowa kosztuje 4,6 miliarda złotych. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na przyszły rok. Do ukończenia pozostała jeszcze część trasy od Zielonej Góry do Nowej Soli. W maju przyszłego roku będzie gotowy odcinek Zielona Góra północ – Niedoradz, którego wykonawcą jest Budimex. Natomiast w lipcu przyszłego roku dokończony zostanie odcinek Niedoradz - Nowa Sól, także realizowany przez Budimex.
W budowie jest także S3 na odcinku Nowa Sól – Kaźmierzów. ponad 33-kilometrowy fragment podzielony został na dwie części: z Nowej Soli do Gaworzyc budowany przez Dragados oraz Z Gaworzyc do Kaźmierzowa budowany przez Mirbud. Z kolei 80-kilometrowy odcinek S3 od Nowej Soli do Legnicy ma być gotowy w połowie 2018 roku.