Reklama

Kolej skróci podróż z Wrocławia do Poznania

Do około półtorej godziny ma się skrócić podróż pociągiem pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem. Ruszył ostatni etap remontu trasy E59 pomiędzy stolicami Dolnego Śląska i Wielkopolski.

Publikacja: 29.10.2017 08:02

Kolej skróci podróż z Wrocławia do Poznania

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Kolej zmodernizuje linię łączącą oba miasta na odcinku Rawicz-Czempiń. Dodatkowo ma być wyremontowana stacja w Rawiczu.

W listopadzie rozpoczną się prace na odcinkach Bojanowo–Leszno oraz granica woj. dolnośląskiego–Rawicz. Zmodernizowanych zostanie m.in. 9 przejazdów kolejowo-drogowych, a na stacjach Bojanowo i Leszno powstaną nowe podziemne przejścia.

W połowie października rozpoczęły się prace na stacji Leszno. Zmodernizowane zostaną dwa perony. Będą wyposażone w nową nawierzchnię, ławki oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. W Lesznie powstanie nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania (LCS). Będzie łączyć systemy komputerowe, za pomocą których ustawia się drogi przejazdu pociągów, przestawia zwrotnice, oraz zapala sygnały świetlne na semaforach. System będzie posiadał zabezpieczenia m.in. uniemożliwiające wjechanie pociągu na zajęty tor. Zamontowane urządzenia zapewnią zwiększenie przepustowości linii. W obrębie stacji trzeba jednak przebudować układ torów oraz rozjazdy. Podczas prac pasażerowie będą korzystać ze specjalnie uruchomionego peronu tymczasowego.

W ramach modernizacji trasy, w Kościanie na ulicy Młyńskiej i Gostyńskiej wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe, a na ulicy Wyzwolenia przejście podziemne. Wyremontowane zostaną również stacje Kościan i Stare Bojanowo, a pomiędzy nimi - 4 przejazdy kolejowo-drogowe. Odnowione zostaną także dwa mosty kolejowe nad Kanałem Kościańskim.

Zakończenie robót budowlanych planowane jest na 2020 rok. Dzięki modernizacji podróż na 70-kilometrowym odcinku pomiędzy Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego będzie o około 20 minut krótsza. Natomiast podróż pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem skróci do około 90 minut. Nowe tory umożliwią przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h.

Reklama
Reklama

Całkowity koszt projektu to około 1,29 mld zł (netto), z czego prawie miliard zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Transport
Huśtawka nastrojów na akcjach PKP Cargo. KNF analizuje transakcje
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Transport
Akcje PKP Cargo gwałtownie tracą na wartości
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama