Kolej zmodernizuje linię łączącą oba miasta na odcinku Rawicz-Czempiń. Dodatkowo ma być wyremontowana stacja w Rawiczu.
W listopadzie rozpoczną się prace na odcinkach Bojanowo–Leszno oraz granica woj. dolnośląskiego–Rawicz. Zmodernizowanych zostanie m.in. 9 przejazdów kolejowo-drogowych, a na stacjach Bojanowo i Leszno powstaną nowe podziemne przejścia.
W połowie października rozpoczęły się prace na stacji Leszno. Zmodernizowane zostaną dwa perony. Będą wyposażone w nową nawierzchnię, ławki oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. W Lesznie powstanie nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania (LCS). Będzie łączyć systemy komputerowe, za pomocą których ustawia się drogi przejazdu pociągów, przestawia zwrotnice, oraz zapala sygnały świetlne na semaforach. System będzie posiadał zabezpieczenia m.in. uniemożliwiające wjechanie pociągu na zajęty tor. Zamontowane urządzenia zapewnią zwiększenie przepustowości linii. W obrębie stacji trzeba jednak przebudować układ torów oraz rozjazdy. Podczas prac pasażerowie będą korzystać ze specjalnie uruchomionego peronu tymczasowego.
W ramach modernizacji trasy, w Kościanie na ulicy Młyńskiej i Gostyńskiej wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe, a na ulicy Wyzwolenia przejście podziemne. Wyremontowane zostaną również stacje Kościan i Stare Bojanowo, a pomiędzy nimi - 4 przejazdy kolejowo-drogowe. Odnowione zostaną także dwa mosty kolejowe nad Kanałem Kościańskim.
Zakończenie robót budowlanych planowane jest na 2020 rok. Dzięki modernizacji podróż na 70-kilometrowym odcinku pomiędzy Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego będzie o około 20 minut krótsza. Natomiast podróż pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem skróci do około 90 minut. Nowe tory umożliwią przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h.