Kolejny rekord pobity: wartość zakupów nowych maszyn może wynieść nawet ponad 200 mld dol. A w środę wieczorem trwały jeszcze negocjacje pomiędzy dubajskimi liniami Emirates i europejskim konsorcjum Airbus w sprawie dostaw największych samolotów świata – airbusów A380. Salon kończy się w czwartek, 16 listopada, wiele kontraktów i umów podpisywanych jest w ostatniej chwili.
Dubajskie targi rozpoczęły się od zawarcia w ostatni poniedziałek umowy między Boeingiem a Emirates na dostawę dreamlinerów 787-10. Wartość tego kontraktu to 15,1 mld dol., według ceny katalogowej producenta. We wtorek późnym wieczorem Airbus przebił konkurenta, kiedy Indigo Partners, amerykański fundusz wyspecjalizowany w transakcjach na rynku lotniczym, ogłosił kupno od Airbusa 420 maszyn A320 neo, w tym ponad 146 dla niskokosztowego Wizz Aira, którego jest udziałowcem. Chwilkę potem odezwał się Boeing, informując o sprzedaży dubajskiej linii niskokosztowej 50 boeingów 737 MAX. Chwilę potem, leasingowa firma CDB Aviation Lease Finance ogłosiła kupno 90 samolotów z rodziny A320 neo za 5,1 mld dol.