Do 19 stycznia można składać nowe oferty na austriacką linię, która straciła płynność finansową, a decyzja zapadnie w kilka dni później - ogłosili we wspólnym komunikacie Ulla Reisch i Lucas Floether. "Podpisy obu likwidatorów zagwarantują prawne bezpieczeństwo zawarcia kontraktu sprzedaży" - stwierdzili.
Po szybko zorganizowanych negocjacjach linię Niki zgodziła się kupić za 20 mln euro brytyjska grupa IAG i dołączyć ją do hiszpańskiego Vuelinga. Transakcji groziło jednak unieważnienie z powodu kolejnych wyroków sądów o zasadności ogłoszenia postępowania upadłościowego w Niemczech i ostatecznie przeniesienia go do Austrii.
Niki jest winna 153 mln euro ok.200 wierzycielom - według austriackiego organu KSV 1870.
IAG wyraziła nadzieję, że będzie można dokończyć uzgodnionej sprzedaży. "IAG jest zainteresowana aktywami Niki i liczy na szybkie zakończenie nowej procedury" - stwierdziła w komunikacie.
Tymczasem pojawiły się nowe okoliczności: Niki Lauda zapowiedział złożenie do 19 stycznia oferty na linię, którą założył w 2003 r. Z kolei irlandzki Ryanair skontaktował się z austriacką likwidator wyrażając zainteresowanie pewnymi aktywami Niki.