— Zamówienie oznacza, że SAS po raz pierwszy w swej historii będzie mieć od 2023 r. flotę złoconą z jednego modelu, samolotów krótkiego i średniego zasięgu najskuteczniejszych na rynku pod względem kosztów i środowiska — powiedział w Tuluzie prezes SAS, Rickard Gustafson.
Zamówienie przewiduje wynajęcie w firmach leasingowych od wiosny 2019 do końca 2021 r. 15 nowych A320neo; pozostałe 35 sztuk o wartości 4 mld dolarów w cenach katalogowych zostanie dostarczone bezpośrednio przez Airbusa do końca 2023 r. SAS zastrzegł opcję kupna dodatkowych pięciu sztuk.
Przewoźnik używa już 17 A320neo, bo wcześniej zamówił 30 takich samolotów. W 2023 r. jego flota będzie liczyć co najmniej 80 samolotów. Obecnie liczy 56 samolotów (osiem A340, osiem A330 i 40 z rodziny A320).
Lion Air woli boeingi
Grupa Lion Air złożyła z kolei potwierdzone zamówienie na 50 największych B737 MAX 10 o wartości 6,24 mld dolarów.
Jeden z założycieli, Rusdi Kirana poinformował, że Lion Air mająca już filie w Malezji i Tajlandii rozważa utworzenie w bieżącym roku kolejnej w jednym z krajów regionu, ale nie chciał ujawnić, w którym. W 2016 r. dziennik „Jakarta Post” podał, że linia szuka lokalnego partnera w Wietnamie. Podobnie uchylił się od powiedzenia, ile B787 Dreamliner zamierza zamówić, dodał tylko, że list intencyjny zostanie podpisany za 2-3 tygodnie..